کد خبر: ۳۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱

افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مرودشت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس از افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مرودشت در هفته دولت خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس مرتضی مبرایی امروز اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران مرودشت با حدود 700 میلیون تومان اعتبار استانی و 300 میلیون اعتبار ملی در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در این مرکز چهار کارگاه آموزشی راه‌اندازی شده که در حال حاضر در یک شیفت فعال است و در صورت استقبال به دو شیفت صبح و بعدازظهر افزایش می‌یابد.

به گفته این مسئول، با احتساب اینکه در هر کارگاه حدود 15 نفر کارآموز آموزش می‌بینند، در حال حاضر ظرفیت این مرکز حدود 60 نفر است که در آینده افزایش می‌یابد.

مبرایی تصریح کرد: یکی از مباحثی که به صورت جدی در فنی و حرفه‌ای این استان دنبال می‌شود، پرداختن به آموزش خواهران است چراکه این فعالیت پیش از این بیشتر در آموزشگاه‌های خصوصی انجام می‌شد که به دلیل پرهزینه بودن برخی از تجهیزات در رشته‌های خاص، لازم بود که این رشته‌ها توسط اداره کل پیگیری شود.

وی ادامه داد: احداث هشت مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهران در سطح این استان در دستور کار بود که چهار مورد آن در روز ملی کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس، تا ایام‌الله دهه فجر و پایان هفته دولت چهار مرکز دیگر وعده داده شده نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح یک کارگاه آموزشی در و پنجره UPVC در مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک شیراز و راه‌اندازی کارگاه گوهرتراشی در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دیگر مواردی بود که مبرایی در این گفت‌وگو به آن اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کارگاه برق صنعتی نیز در هفته دولت در مرکز آباده افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه‌ای فارس اضافه کرد: مسابقات قرآنی کارکنان فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی استان فارس از هیجدهم تا بیستم ماه جاری با همکاری آستان حضرت احمدبن موسی (ع) در همین حرم مطهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان