کد خبر: ۳۵۲۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱

گزینشی عمل کردن بی‌بی‌سی در حذف نظرات کاربران + عکس

بی بی سی، برای آنکه بتواند شیطنت رسانه‌ای خود درباره برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران را به انجام برساند مجبور به حذف نظرات کاربران خود شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، بی بی سی به جای پرداختن به دستاوردهای برگزاری جنبش "نم" برای ایران ترجیح داد به نظرسنجی در باب تمیز بودن خیابا‌ن‌های تهران یا موضوعات دیگر بپردازد و حتی در همین موضوع هم نتوانست اصل بی‌طرفی را رعایت کند.

رسانه دولتی بی بی سی، برای آنکه بتواند شیطنت رسانه‌ای خود درباره برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران را به انجام برساند مجبور به حذف نظرات کاربران خود شد و در مواجهه با اعتراض کاربران به اقدام خود اعتراف کرد.

شبکه خبری بی بی سی فارسی امروز روی صفحه فیس‌بوک خود از کاربرانی که در تهران زندگی می‌کنند خواست وضعیت شهر تهران را در زمان برگزاری اجلاس غیرمتعهدها توصیف کنند.



عده معدودی از کاربران زیر این پست در راستای هدفی که بی بی سی داشت حرکت می‌کردند، اما بسیاری دیگر با انتقاد از اهداف بی بی سی دخالت در این موضوع را به این شبکه بی‌ارتباط می‌دانستند و یا وضعیت امنیتی انگلیس در زمان برگزاری المپیک لندن را یادآوری می‌کردند.


اما نکته اینجا بود که بی بی سی تقریبا هر چند ساعت یکبار بیش از هفتاد درصد نظرات مخالف را حذف و تنها بخشی از آنها را برای خالی نبودن عریضه در ذیل بخش نظرات حفظ می‌کرد.

این اقدام بی بی سی چندین بار با اعتراض‌های کاربران روبرو شد که رسانه دولتی انگلیس در پاسخ به آن ادعا کرد: تعدادی از نظرات کاربران به خاطر توهین‌آمیز بودن و نقض مقررات بی بی سی حذف شده است.


نادرستی این ادعای بی بی سی در حالی کاملا آشکار بود که این شبکه نظراتی که با الفاظ رکیک و توهین‌آمیز در مسیر باب میل بی بی سی حرکت کرده بودند را حذف نکرده بود.

بی بی سی در حالی نظرات مخالفان خود را حذف کرد که همواره خود را رسانه‌ای بی‌طرف و طرفدار گردش آزاد اطلاعات معرفی می‌کند.

بیشتر رسانه‌های دنیا در روز اول برگزاری نم به دستاوردهای برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران اعتراف کرده بودند تا آنجا که حتی روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز آن را شکستی برای آمریکا و اسرائیل دانست.

در این میان، بی بی سی ترجیح داد به جای پرداختن به این موضوع، مسائلی مانند تمیز بودن خیابان‌های تهران در آستانه این اجلاس یا موضوعات کم‌اهمیت دیگری را مد نظر قرار دهد تا از احساس ناخوشایند اعتراف به دستاوردهای جنبش نم برای ایران بگریزد.

در زیر نمونه‌هایی از بعضی از نظرات کاربرانی که بی بی سی آنها را حذف می‌کرد، دیده می‌شود:

 



 نظر یکی از کاربران که البته تا لحظه تنظیم این خبر هنوز حذف نشده بود


انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ني ريز
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
0
خدا وکیلی! بینی و بین الله! خودتون همین کار را انجام نمی دید؟؟

چند تا نظر تا حالا داده باشم و یکی هم پخش نکرده باشید خوبه؟

من موندم شما چرا همینطور دم از اسلام . مسلمونی می زنید؟