کد خبر: ۳۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۱

پيام سردار نقدي به رييس جنبش عدم تعهد

رييس سازمان بسيج مستضعفين خطاب به محمود احمدي نژاد رييس شانزدهيمن دوره جنبش عدم تعهد پيامي را صادر کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از بسیج،متن اين پيام به شرح زیر است:

افتخار دارم از سوي همه ي بسيجيان بويژه بسيجيان عزيزي كه دوشادوش نيروهاي نظامي و انتظامي با تلاش شبانه روزي در برقراري امنيت اجلاس سران كشورهاي جنبش عدم تعهد خالصانه مشاركت كردند موفقيت جمهوري اسلامي ايران را در برگزاري موفق اين نشست به امام المسلمين خامنه اي عزيز، جنابعالي و همه ي ملت كه نقش بزرگي در برگزاري موفق آن داشتند تبريك عرض نمايم.

صف آرايي گسترده ي سران كشورها عليرغم تمام توطئه ها و فشارهاي استكبار و شكسته شدن فضاي رعب حاكم بر ديپلماسي جهاني، ناكامي تمام تلاش هاي آمريكا و صهيونيزم براي انزواي ايران، تصويب اسناد مهم و سرنوشت ساز با اجماع بي نظير روي بيانيه تهران بيانگر موفقيت چشمگير ايران در جلب اعتماد كشورهاي جهان است احترام و ابراز احساسات بي نظير و خارج از عرف ديپلماتيك سران كشورها نسبت به امام خامنه اي عزيز در بدو ورود و هنگام ترك اجلاس و تاكيد آنان بر محورهاي اصلي سخنان معظم له كه ميتوان آنرا نقشه راه جنبش عدم تعهد ناميد بخوبي نشان مي دهد اعتقاد و همدلي كشورها با آرمانها و ارزشهايي كه انقلاب اسلامي پرچمدار آنست چيزي فراتر از روابط متعارف ديپلماتيك است و اين فرصتي تاريخي براي همگرائي كشورها در مبارزه با استكبار و پيشبرد اهداف متعالي و آزاديخواهانه و انساني جنبش است. شكر اين نعمت الهي، بهره گيري حداكثري از اين فرصت اسثتنايي است.

15 سال پيش هم يكبار رياست سازمان كنفرانس اسلامي به ايران سپرده شد و انتظار مي رفت دولت با بهره گيري از آن فرصت، قدمهاي بلندي براي پيشبرد آرمانها بويژه آزادي ملت فلسطين بردارد امّا متاسفانه دولت وقت كوچكترين اقدامي نكرد امّا از دولت شما كه تفاوتهاي اساسي با دولت فرصت سوز آن دوران دارد انتظار داريم با بكارگيري ديپلماسي بسيجي با استفاده حداكثري از فرصت رهبري كشورهاي جنبش عدم تعهد خواسته ها و مطالبات ملت ها را كه بعضي از آنها در زير آمده است جامه ي عمل بپوشيد.

1 ـ بسيجيان از جنبش عدم تعهد مي خواهند تمام همت خود را براي محو صهيونيزم و دفاع از ملت فلسطين بكارگيرد.
قطع كامل ارتباط اعضاي جنبش با رژيم صهيونيستي و تصويب رياست فلسطيني بر جنبش و تشكيل اجلاس 2018 سران جنبش عدم تعهد در بيت المقدس پايتخت فلسطيني حداقل اقدامي است كه بتوان از جنبش انتظار داشت.

2 ـ ما انتظار داريم جنبش عدم تعهد تمام قدرت خود را براي پايان دادن به يكه تازي رژيم آمريكا در معادلات بين المللي و تجاوز نظامي آمريكا عليه ملت ها بكارگيرد. جمع آوري پايگاههاي نظامي آمريكا و انگليس از تمامي سرزمينهاي كشورهاي عضو جنبش و مشروط شدن عضويت در اين جنبش به نداشتن پايگاه نظامي آمريكا در خاك خود، حداقل انتظارات ما از اين جنبش در زمان رياست جمهوري اسلامي ايران است.

3 ـ ما از جنابعالي تمام همت خود را براي حذف سلطه ي دلار بر معاملات اقتصادي بين المللي بكارگيريد و برنامه ي منطقي و اجرايي قابل تفاهم با كليه كشورهاي عضو را به جريان اندازيد.

4 ـ بسيجيان انتظار دارند در زمان رياست ايران بر جنبش، مسأله خروج سازمان ملل از خاك آمريكا و استقرار آن در يك منطقه بيطرف لااقل به يك گفتمان غالب ميان كشورهاي عضو تبديل شود.

5 ـ از جنبش مي خواهيم براي تغيير فوري نظام غير عادلانه حاكم بر سازمانهاي بين المللي، حذف حق وتو و تغيير تركيب نظام تصميم گيري براي امنيت بين المللي و انتقال اين جايگاه از شوراي باصطلاح امنيت ملي به مرجعي كه همه ي ملتها حق برابر در اعمال نظر خود را داشته باشند؛ يك برنامه ي عملي قابل تفاهم در سطح كشورهاي عضو جنبش ارائه دهد و اين برنامه را با فوريت به مرحله اجرا گذارد.

6- مطالبه ي به حق همه ي ملت ها از جنبش غيرمتعهدها اينست كه حمايت جدي تري از بيداري اسلامي منطقه و جنبش نودونه درصدي آزاديخواهان آمريكا و اروپا بعمل آورد و انتخابات آزاد در همه ي كشورهاي عضو را تضمين كند.

7 ـ ما انتظار داريم در دوره تصدي جنابعالي بر جنبش غير متعهدها شاهد كاهش جدي منازعات محلي و منطقه اي و يكپارچه شدن توان كشورهاي عضو براي مبارزه گسترده با ظلم و جور استكبار جهاني به سردمداران رژيم صهيونيستي باشيم.

اين اجلاس نشان داد كه برخلاف تفكرات سازشكارانه، مي توان همزمان با ايستادگي شجاعانه در مقابل زورگويان عالم، اكثريت كشورها را با خود همراه كرد.

با تشكر از همه كشورهاي جنبش عدم تعهد كه با حضور فعال در اجلاس تهران، عزم خود را بر مخالفت با نظام ظالمانه ي بين المللي و استكبار آمريكا نشان دادند و تشكر از ملت هوشيار ايران كه با حمايت همه جانبه از دولت، شرايطي بسيار مطبوع را براي برگزاري اين اجلاس فراهم آوردند؛ بار ديگر اين پيروزي بزرگ را كه بدون شك مرهون هدايت هاي داهيانه ولايت و ايثار و جانفشاني امام راحل و شهيدان بزرگوار و عنايت خداي متعال به ملت ايران بود به جنابعالي و همه ي دولتمردان عزيز كه تلاشهاي زيادي را براي دستيابي به اين موفقيت بزرگ در عرصه بين الملي مبذول داشتند تبريك عرض مي كنم و از خداي متعال مي خواهم كه توفيق شما را در پيشبرد اهداف و آرمانهاي متعال نظام ولايت روزافزون نمايد و روح امام راحل و شهيدان را كه پايه هاي اصلي دستيابي به موفقيت هاست مشمول عنايات خاص خود نمايد.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان