کد خبر: ۳۵۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱

کدام‌یک سیاسی‌تر است؛ ادعای قادری یا اقدام دولت؟

شیرازه همان موقع تصمیم بر آن داشت در نقد این اظهار نظر دست به قلم ببرد، اما ترجیح داد صبوری پیشه کند تا شرایط حساس کشور به پایان برسد و حال که به لطف الهی و با تلاش شبانه روزی دولت خدمتگزار، اجلاس سران عدم تعهد در تهران به بهترین نحو پایان پذیرفته است فرصت برای نقد کردن هم مهیاست

شیرازه -  هرچند می توان دکتر قادری را یکی از موفق ترین نمایندگان مجلس در استان فارس دانست و تخصص، متانت، سرکشی های پیاپی و ارتباط بسیار خوب با رسانه ها را از جمله نقاط قوت او به شمار آورد، اما تمامی این خصائص نیک سبب نخواهد شد که از کنار انقادات وارده بر ایشان با دیده اغماض گذشت.

نماینده شیراز در هشتمین و نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، چند روز قبل مصاحبه ای جنجالی داشت که بسیاری از سایتهای خبری آن را پوشش وسیع دادند. هرچند "شیرازه" همان موقع تصمیم بر آن داشت در نقد این اظهار نظر دست به قلم ببرد، اما ترجیح داد صبوری پیشه کند تا شرایط حساس کشور به پایان برسد و حال که به لطف الهی و با تلاش شبانه روزی دولت خدمتگزار، اجلاس سران عدم تعهد در تهران به بهترین نحو پایان پذیرفته است فرصت برای نقد کردن هم مهیاست.

صحبت بر سر مصاحبه ای به تاریخ دوم شهریور ماه (3 روز پیش از آغاز اجلاس مهم سران عدم تعهد در تهران) است که در این مصاحبه جنجالی دکتر قادری در اعتراض به اختصاص 30 لیتر بنزین از سوی دولت به مردم، ادعا کرد: "هدیه بنزینی دولت سیاسی است"

رسانه ها در ذیل این تیتر چنین نوشتند:

"جعفر قادری با انتقاد شدید از اعلام معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری مبنی بر افزایش سهمیه بنزین شهریور به ۹۰ لیتر، گفت: این اقدام دولت در شرایط فعلی کشور چه معنایی دارد؟ به گفته وی: این اقدام دولت فقط جنبه سیاسی دارد و هیچ هدف دیگری مد نظر دولت از این اقدام نبوده است."

حال سوال آن است ایشان که سالهاست بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زده اند و از نزدیک تحریم های همه جانبه علیه ملت ایران را مشاهده می کنند، آیا متوجه حساسیت بی نظیر اجلاس سران عدم تعهد در شرایط فوق العاده حساس فعلی برای نظام نبودند؟

آیا نمی دیدند که استکبار جهانی چه تلاش خارق العاده ای را برای انصراف سران کشورها از سفر به تهران به کار بسته بود؟!

آیا نمی دیدند که دشمنان بدخیم نظام پس از ناامید شدن از این کار، سعی کردند با هجمه رسانه ای پیاده نظام های خود در داخل و خارج از کشور، از طریق درج خبرهای کذبی همچون "بستری شدن میرحسین موسوی در بیمارستان"، اجلاس مهم تهران را با چالش مواجه کنند و به حاشیه برند؟!

آیا دستور العمل های مکرر فتنه گران به عمّال داخلی خود و تلاشهای آنان برای به هم ریختن نظم عمومی تهران در طول 5 روز برگزاری اجلاس را ندیده بودند؟!

طبیعی است که حداقل انتظار از نماینده مجلس آن است که پاسخ وی به این سوالات مثبت بوده و از حساسیت اجلاس مطلع باشد؛ در این صورت باید پرسید پس این اظهار نظر بر چه مبنایی صورت گرفته است؟!

مگر نه آن است که این اقدام دولت در کنار تعطیلی چند روزه پایتخت، می توانست در ترغیب جمعیت چند میلیونی تهران برای مسافرت کاملا کارساز واقع شود؟

مگر جز این است که دولت به منظور کنترل اتخاذ تدابیر امنیتیِ بهتر دست به این اقدام زد؟

و مگر نه آن است که این تدبیر سبب گشت در طول این چند روز ترافیک سنگین با اکثر خیابان های تهران خداحافظی کند و امنیت اجلاس فوق العاده مهم تهران نیز به مراتب بهتر تامین گردد؟

پس این اظهار نظر عجیب بر چه مبنایی صورت گرفته است؟!

اگر منظور شما از "سیاسی بودن" اختصاص 30 لیتر بنزین آن است که دولت این کار را کرده تا بتواند امنیت اجلاس سیاسی تهران را بهتر تامین کند که مشخص است صحیح فرموده اید؛ اما مگر هر حرفی را باید گفت؟! پرواضح است که هیچ ضرورتی به بیان این گفته ها آن هم توسط یک مقام مسئول در نظام و آن هم درست قبل از برگزاری اجلاس وجود نداشت.

اگر هم منظور شما از عبارت "سیاسی بودن" آن است که دولت در این تصمیم نیم نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری داشته است که در این صورت به جای به درازا کشاندن مطلب ترجیح می دهیم فقط با یک سوال، گلایه دوستانه خود را به پایان بریم:

براستی اصولا مردمی که از فرط پرکاریهای این روزها به یاد نمی آورند شام شب گذشته شان چه بوده است، این مردم شریف یازده ماه دیگر و در بحبوحه ی آن روزهای انتخابات، 30 لیتر بنزین اهدایی دولت را به یاد می آورند و به منظور تشکر از احمدی نژاد به نامزد مورد حمایت او –بر فرض تایید صلاحیت-  رای می دهند؟!

براستی اهدا 30 لیتر بنزین کاری سیاسی است یا نگاه شما به تصمیمات دولت زیادی سیاست زده گشته است؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عبدالله
Germany
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱
0
سلام ...

واقعا چقدر عمیق تحلیل کردید!!