کد خبر: ۳۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۱

دستگاه‌ها اطلاعات کامل و شفاف ارائه دهند

شفاف‌سازی در ارائه اطلاعات روال خدمت‌رسانی و حل مشکلات مردم را تسهیل می‌کند و باعث کاهش مراجعات مکرر به ادارات می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حسین صادق عابدین بعدازظهر امروز در ملاقات عمومی ماهانه با مردم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده مشکلات مراجعان امروز ناشی از عدم اطلاع از ضوابط و قوانین بود.

نماینده دولت در استان فارس ادامه داد: در این زمینه لازم است دستگاه‌ها شفاف‌سازی کنند تا کسی که برای کاری در دستگاهی اقدام می‌کند از «الف» تا «یای» قوانین مربوط به کار و مشکل خود را بداند و مجبور به مراجعه چندباره نباشد.

وی تصریح کرد: مراجعان دیدار عمومی امروز 120 نفر بودند که با مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مختلف مشکلات خود را مطرح کردند.

مقام ارشد اجرایی استان فارس اضافه کرد: اداره‌های برق، آب، شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان و همچنین بنیاد نخبگان امروز پاسخگوی عمده مراجعان بودند.

وی اضافه کرد: جوانانی که ابتکاراتی دارند و آن را تجاری‌سازی کرده‌اند انتظار دارند نخستین جایی که از آن درآمد کسب می‌کنند استانداری باشد؛ البته ما به آنها کمک می‌کنیم اما این افراد و گروه‌های ایده‌پرداز برای بازاریابی باید در مجموعه کاری خود گروه‌هایی را به خدمت بگیرند تا بتوانند برای فروش محصول فکری و فیزیکی خود بازار ایجاد کنند.

در همین زمینه استاندار فارس از همکاری شهرداری و اداره کل صنعت، معدن و تجارت برای کمک به یکی از مخترعان جوان خبر داد که در دیدار عمومی امروز مشکلات خود را عنوان کرده بود.

فرماندار شهرستان شیراز نیز در این ملاقات عمومی در مورد آغاز فصل پاییز و احتمال افزایش آلودگی هوا و گرد و غبار گفت: در کسوت فرماندار شیراز اعتقاد دارم که برای پیشگیری از افزایش آلودگی‌ها باید طرح ترافیک اجرا شود اما لازم است که زمینه‌های آن نیز آماده باشد.

جواد زرین‌کلاه تصریح کرد: در جلسه شورای ترافیک استان، نیروی انتظامی بر طرح ترافیک شهر شیراز 16 مورد ایراد گرفت و استاندار دستور داد تا برطرف شدن این نقایص طرح اجرا نشود..

وی افزود: ممکن است این نقایص تا قبل از پاییز و شدت گرفتن آلودگی هوا برطرف شود و امکان دارد زمان بیشتری ببرد.

به گزارش فارس، مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات استان فارس نیز همزمان با این ملاقات عمومی در استانداری برگزار شد.

 

نظرات بینندگان