کد خبر: ۳۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

كيفيت انجير استهبان هم در ايران و هم در دنيا كم نظير است

كارشناسان ، صاحب نظران و مسوولان در نخستين جشنواره ملي مردمي انجير استهبان ، 16 شهريور ماه در اين شهرستان گرد هم مي آيند.

به گزارش شیرازه به نقل از سراج استهبان رييس اداره جهاد كشاورزي شهرستان استهبان گفت: كارشناسان ، صاحب نظران و مسوولان در نخستين جشنواره ملي مردمي انجير استهبان ، 16 شهريور ماه در اين شهرستان گرد هم مي آيند.سيد جواد زمرديان  اظهار داشت: اين جشنواره با هدف بررسي مشكلات ، شناساندن انجير استهبان به عنوان محصول ايراني و بي نظير دردنيا و ايجاد راهكارهاي مناسب براي جلوگيري از به هدررفتن ظرفيت انجيرستان ها برگزارمي شود.

وي ادامه داد: همچنين شناساندن فوايد غذايي و درماني اين ميوه قرآني و بهشتي، اهميت توليد انجير در اشتغالزايي و ايجاد صنايع تبديلي ازديگر اهداف برپايي اين جشنواره است.
به گفته وي ، در سال توليد ملي و سرمايه ايراني ، شناساندن ظرفيتهاي سرمايه گذاري در شهرستان و جذب سرمايه هاي داخلي مي تواند گامي موثربراي رفع مشكلات اقتصادي اين منطقه باشد.
زمرديان افزود: اقتصاد و معيشت مردم استهبان مبتني برتوليد انجيراست و اين مهم بايد بيش از گذشته مد نظر مسوولان و كارشناسان قرارگيرد.
وي بيان كرد: انجير در 14 كشور جهان در وسعت 420 هزار هكتار توليدمي شود كه 51 هزار هكتار آن در ايران ، 42هزار هكتار از اين ميزان در فارس و 57 درصد از آنها در استهبان است.
وي ادامه داد: كيفيت انجير استهبان هم در ايران و هم در دنيا كم نظير است و درسال هاي پر باران 18 هزار تن و در سال هاي كم باران شش هزارتن انجيردر اين منطقه توليد مي شود.
او گفت: بيش از 40 درصد انجير استهبان به كشورهاي هنگ كنگ ، كره ،چين ، ژاپن ، فرانسه ، كشورهاي حاشيه خليج فارس و كشورهاي شمالي درياي خزرصادر مي شود.
زمرديان بيان داشت: درشهرستان استهبان، دو ميليون و 200 اصله درخت يادماني از نياكان و گذشتگان و دستان پرتوان و صبور باغبان امروزي ، به صورت ديم ، بدون هيچ گونه ادوات و امكانات آبياري و به دور از مصرف هرگونه كود شيميايي درعرصه طبيعت احداث و حفظ شده است.
انتهای خبر/ص
نظرات بینندگان