کد خبر: ۳۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

حضور 30 دانشجوی ژاپنی در دانشگاه آزاد شیراز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: در روزهای آینده 30 دانشجوی دانشگاه توکیو به این دانشگاه می‌آیند

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حمزه سارویی بعدازظهر امروز در آیین گشایش نخستین کنفرانس بین‌المللی نقش میراث فرهنگی در شکل‌گیری هویت ملی اظهار داشت: از قبل تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد ایران و ژاپن منعقد شد که طی آن هر سال تعدادی از اساتید و دانشجویان هر دو دانشگاه به ایران و ژاپن سفر کنند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی نقش میراث فرهنگی در شکل‌گیری هویت ملی در شیراز گفت: با توجه به رایزنی‌های انجام شده در یک سال گذشته مقرر شد که این کنفرانس به میزبانی دانشگاه آزاد شیراز برگزار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در ادامه با بیان اینکه فارس، کهن‌ترین میراث فرهنگی کشور را در خود جای داده است، تصریح کرد: استان تاریخی و پهناور فارس و شهر شیراز کلکسیونی از کهن‌ترین میراث فرهنگی کشور را در خود دارد.

وی ادامه داد: این امر می‌طلبد تا پیرامون این ظرفیت عظیم تاریخی مطالعات جدی ملی و بین‌المللی صورت پذیرد.

ساروی گفت: این کنفرانس بر مبنای تفاهم‌نامه‌ای که میان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با دانشگاه توکیو ژاپن منعقد شده به میزبانی شیراز برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد شیراز در ادامه از ارتباط مستمر این دانشگاه با صنایع استان فارس سخن گفت و تصریح کرد: منطقه یک دانشگاه آزاد بیشترین ارتباط را با صنایع این استان داشته و قراردادهای بزرگی نیز در این زمینه در حال انجام دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شیراز یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی جنوب کشور است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با داشتن 20 هزار دانشجو، 103 رشته تحصیلی، 350 هیئت علمی و 330 کارمند با درجه‌ای جامع یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی جنوب کشور است.

ساروی اضافه کرد: عمده رشته تحصیلی در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و حرفه‌ای است و سیاست کلان منطقه یک بر اساس ارتقای دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کیفیت آموزشی و بهره‌وری و درآمدزایی بوده است.

به گزارش فارس، کنفرانس بین‌المللی نقش میراث فرهنگی در شکل‌گیری هویت ملی به مدت دو روز در شیراز برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان