کد خبر: ۳۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۱

12 درصد تولید کشور را فارس عهده‌دار است

نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس نهم گفت: استان فارس 7.5 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص می‌دهد و 12 درصد کل تولید کشور به فارس تعلق دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدمهدی برومندی در جشنواره ملی مردمی انجیر استهبان اظهار داشت: استان فارس 8.1 درصد ارزش افزوده در بخش کشاورزی کشور را عهده‌دار است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 16.6 درصد ارزش افزوده این استان در بخش کشاورزی است و 28 درصد اشتغال مستقیم فارس نیز از همین بخش تامین می‌شود.

به گفته وی، فارس با 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی قریب به 400 هزار هکتار باغات دارد و با تولید 3.1 میلیون تن محصولات باغی مقام نخست تولید محصولات باغی در کشور را دارد.

این نماینده مجلس افزود: رتبه نخست گندم، ذرت، گوجه‌فرنگی، لوبیا، خیار، پنبه، چغندر قند، انجیر، بادام، انار، مرکبات و گوشت قرمز به استان فارس تعلق دارد.

وی در ادامه برخی از مطالبات مردم این استان را برشمرد و به عنوان نماینده مردم توجه بیشتر دولت به آنها را خواستار شد و گفت: تصویب خشکسالی و اعتبارات متناسب، پرداخت بیمه‌های کشاورزان، تعیین قیمت گندم و افزایش اعتبارات فارس با توجه به اینکه 12 درصد تولید کشور را دارا بوده از درخواست‌های مردم این استان است.

برومندی تصریح کرد: در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان فارس مقرر شد کمک‌ها و اعتباراتی برای مهم‌ترین مشکل فارس که خشکسالی است پیگیری شده و اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی می‌تواند سهم اشتغال استان فارس از صنعت را افزایش دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود ابراز داشت: دولت از همین حالا قیمت گندم را اعلام کند تا کشاورزان با امید به کار ادامه داده و از سودآوری فعالیت خود مطمئن باشند.

 

برچسب ها: فارس ، کشاورزی ، تولید ، شیرازه
نظرات بینندگان