کد خبر: ۳۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۱

منازل مبله اجاره‌ای خارج از ضوابط پلمپ می‌شود

نایب رئیس اتحادیه املاک شیراز گفت: منازل مبله‌ای که خارج از ضوابط و بدون هماهنگی با اتحادیه املاک اجاره داده شوند، پلمپ می‌شوند.

به گزارش شیرازه، سید بهاء‌الدین جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با تاکید بر برخورد جدی با مالکانی که خودسرانه منازل مبله خود را اجاره می‌دهند، اظهار داشت: از آنجا که منازل مبله اجاره‌ای تاکنون مشکلات بسیاری را به همراه داشته‌اند و مسئولان امر نیز در این زمینه بارها تذکر و هشدار داده‌اند از این پس با مالکان خودسر در این راستا برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه منازل مبله تنها با مجوز اتحادیه املاک و با قرارداد مشاوران املاک قابل اجاره دادن است گفت: در مرحله نخست سعی در شناسایی منازل مبله اجاره‌ای با همکاری مجمع امور صنفی داریم، پس از آن نیز با تایید اتحادیه مهمان‌پذیران این منازل قابل اجاره دادن هستند.

جعفری تصریح کرد: اتحادیه مهمان‌پذیران شیراز به‌حتم باید تایید کند که منزل مورد نظر شرایط و استانداردهای لازم به منظور اجاره به مسافر یا متقاضی را دارد.

وی تصریح کرد: مالکانی که قصد اجاره منزل مبله خود را دارند باید با مراجعه با اتحادیه املاک شیراز نسبت به ثبت نام اقدام کنند چراکه در غیر این صورت منازل آنها پلمپ می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه املاک شیراز  همچنین بر ضرورت انعقاد قرارداد اجاره منازل اجاره‌ای در حضور مشاوران املاک به شکل قانونی تاکید کرد.

وی با اشاره به نرخ اجاره این منازل مبله نیز گفت: پس از صدور مجوز برای منزل مبله مورد نظر و تایید فاکتورهای مختلف نرخ اجاره نیز به صورت کارشناسی ارائه می‌شود.

جعفری در ادامه از مسافران و شهروندان خواست توجهی به شماره تلفن‌های درج شده بر آگهی‌ها و تبلیغات منازل اجاره‌ای در سطح شهر نداشته باشند و در صورت نیاز با مراجعه به مشاوران املاک منزل مورد تایید خود را بیابند.

به گزارش فارس، پیش از این نیزٰ رمضان امینی معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز دیوارنویسی با عنوان آپارتمان مبله را یکی دیگر از معضلات شهر شیراز دانسته و خواستار ساماندهی آن توسط مجمع امور صنفی شده بود.

وی گفته که با متقاضیانی که قصد اجاره دادن منازل مسکونی خود را دارند و خارج از روند قانونی اقدام به فعالیت می‌کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

برچسب ها: منزل مبله ، پلمپ ، شیرازه
نظرات بینندگان