کد خبر: ۳۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۱

فاز دوم شهرداری الکترونیک اجرایی می‌شود

شهردار شیراز گفت: فاز دوم شهرداری الکترونیک به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علیرضا پاک فطرت بعدازظهر امروز در حاشیه دیدار با مردم منطقه چهار شهرداری این شهر اظهار داشت: معتقدم که شهرداری از مردم است، به ویژه در حال حاضر که در کلان‌شهرها مدیریت شهرداری، مدیریت درآمد و هزینه است.

وی افزود: شهرداری از مردم درآمد کسب کرده و این درآمد را برای خود آنها هزینه می‌کند، از همین رو کسب رضایت شهروندان در این سیستم دوسویه، گریز‌ناپذیر است.

شهردار شیراز ادامه داد: شنیدن نقطه‌نظرهای مردم و حل مشکل آنها برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بر‌اساس همین رویکرد ملاقات‌های مردمی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: من به اتفاق مدیرانی که بیشتر با مسائل مردم مرتبط هستند هر هفته در یک منطقه مردم را ملاقات می‌کنیم تا رو در رو صحبت‌ها، نقطه‌نظرات و مشکلات مردم را بررسی و پیگیری کنیم.

پاک فطرت تصریح کرد: در دیدار امروز به اتفاق معاون شهرسازی، معاون اداری مالی، مدیر درآمد و املاک و شهردار منطقه چهار، سخنان مردم را شنیدیم و دستورات لازم را صادر کردیم.

وی افزود: این دیدارها در برنامه‌ریزی شهرداری بسیار موثر است و امیدواریم در آینده نزدیک کاری کنیم که حضور فیزیکی ارباب رجوع در شهرداری کمتر شود.

در همین زمینه پاک فطرت اظهار امیدواری کردٰ هر چه سریع‌تر فاز دوم شهرداری الکترونیک شیراز راه‌اندازی شود.

این مدیر شهری در ادامه پیرامون عمده درخواست‌های مردم تصریح کرد: مدیریت شهری گسترده است چراکه فردی درخواست دارد که طبقه اضافه کند، دیگری درخواست دارد در خانه خود را در فضای سبز باز کند، یکی درخواست مرمت آسفالت محل را دارد و برخی درخواست‌ها نیز غیرمتعارف هستند.

وی تصریح کرد: موظف هستیم حتی به درخواست‌های غیرمتعارف نیز پاسخ بدهیم تا ضمن اینکه شهروند از نظر روانی آرامش می‌یابد، این درخواست به جای دیگری نیز فرستاده نشود و نامه‌نگاری‌های بعدی اتلاف وقت مجدد را به بار نیاورد.

پاک فطرت اضافه کرد: در بعضی از موارد نیز که تصمیم‌گیری مشکل است خود ما یا مدیران، محل را مورد بازدید قرار داده و پس از آن در مورد مشکل شهروند تصمیم‌گیری می‌شود.

در این زمینه توصیه پاک فطرت به منظور کاهش مراجعه مردم، افزایش آموزش‌های نحوه تعامل با ارباب رجوع برای کارمندان شهرداری و ارتقای سطح آگاهی شهروندان از حقوق، تکالیف و قوانین شهرنشینی بود.

وی گفت: مدیریت واحد شهری نیز در صورت محقق شدن از برخی موارد جلوگیری می‌کند.

به گفته شهردار شیراز، ارزیابی مجموعه مدیریت مناطق و نحوه رفتار با مردم از نتایج این دیدارهاست و بعد از چند ملاقات عمومی مدیرانی که بازخورد خوبی از طرف مردم داشته‌اند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

نظرات بینندگان