کد خبر: ۳۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱

کنارگذر 9دی بالاخره افتتاح شد

 شهردار منطقه تاریخی - فرهنگی شیراز گفت: کنارگذرغربی حرم مطهر شاهچراغ (ع) (9 دی) پس از سه ماه تلاش شبانه روزی با هزینه ای افزون بر380 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا،علی رحیمی، شنبه در مراسم بهره برداری از این پروژه افزود: به رغم مسایل و مشکلات فراوانی که در زمان اجرای این پروژه با آن مواجه شدیم، با پشتکار نیروهای شهرداری و همکاری و همراهی مدیریت ارشد استان و سایردستگاه های اجرایی از جمله اداره کل راه و شهرسازی و فرمانداری شهرستان شیراز، امروز شاهد بهره برداری از این پروژه هستیم.

وی ادامه داد: هنوز عملیات اجرایی فاز دو پروژه همچون پیاده رو سازی، ایجاد فضای سبز و بدنه سازی به اتمام نرسیده و هم اینک در دست انجام است .

رحیمی اضافه کرد: به منظور کمک به اجرای طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) و فراهم آوردن زمینه مناسب برای گودبرداری های آتی در محدوده پیرامونی حرم، با تایید شورای ترافیک، ورودی بلوار شهید دستغیب به سمت میدان احمدی مسدود شد و خیابان 9 دی مورد بهره برداری قرار گرفت تا با هدایت بار ترافیکی، عملیات اجرایی طرح توسعه حرم را تسهیل و تسریع کند.

شهردارمنطقه تاریخی - فرهنگی، گودبرداری و لجن برداری مسیر خیابان، مناسب سازی و تحکیم بستر با استفاده از مصالح سنگی، اجرای کانال مشترک برای تاسیسات برق ومخابرات،تملک گسترده منازل مورد مسیر،محافظت از خانه های تاریخی موجود در محدوده و اجرای لایه اساس و رویه با بتن مسلح را از مهمترین ویژگی های عملیات اجرای خیابان 9 دی دانست.

او گفت: همه این موارد، دشواری کار را نسبت به دیگر پروژه های عمرانی دو چندان ساخت اما با تلاش شبانه روزی و بسیج زیرمجموعه های شهرداری و دستگاه های خدمات رسان، این پروژه در آستانه دهه کرامت، به شهروندان شیرازی تقدیم شد تا گامی دیگربرای توسعه و عمران شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) برداشته باشیم .

لازم به ذکراست؛تا قبل از اين بارها استاندار فارس و فرماندار شيراز بر اجرايي شدن و اتمام كنارگذر 9 دي شيراز در تيرماه امسال تاكيد كرده بودند.

درست است که این پروژه اکنون به بهره برداری رسیده است اما نگرانی هایی دراین رابطه وجود دارد به طوری که به زعم برخی صاحب‌نظران در موضوع ترافيك شهري، بيم‌ این می رود كه با توجه به عرض كم خروجي خيابان نه دي در محل اتصال به خيابان حضرتي و تردد تعداد قابل توجهي خودرو شخصي و عمومي و وجود مركز خريدي بسيار بزرگ كه به‌عنوان يك بازار مرجع مورد توجه مردم شيراز و اهالي شهرستان‌هاي استان و حتي ساير استان‌ها قرار داشته و دارد، مشكل گره ترافيكي بروز پيدا كند.

برچسب ها: شاهچراغ ، 9 دی ، دهه کرامت،
نظرات بینندگان