کد خبر: ۳۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱

اجرای فاز دیگر توسعه حرم شاهچراغ(ع)

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در دهه کرامت امسال فاز دیگر توسعه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) آغاز می‌شود.

به گزارش شیرازه، هوشنگ عشایری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: توسعه حرم احمدبن موسی (ع) در شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)، آرزوی تمام مدیران و مسئولان استان فارس و مردم مومن این شهر بوده که همزمان با دهه کرامت به برکات وجود احمدبن موسی(ع) اجرای فاز دیگری از طرح توسعه این حرم مطهر محقق می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه تمام کارهای اجرایی و عمرانی شهر شیراز باید با محوریت حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) انجام شود افزود: در طرح توسعه این حرم مطهر بحث‌های مهمی از جمله حل معضل ترافیک عبوری، احداث ساختمان‌های خدماتی، زائرسرا، مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی و زیارتی مورد نیاز، پیش‌بینی شده‌ است.

وی اضافه کرد: این طرح جامع در محدوده‌ای به وسعت 54 هکتار مصوب شورای عالی شهرسازی است و برای نخستین مرتبه، آستان مقدس حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) را دارای یک طرح جامع و کامل برای توسعه، بازسازی و عمرانی می‌کند که دارای سه بخش، شناسایی، مسئله‌یابی، توان‌سنجی و تدوین برنامه توسعه و احیای مجموعه شاه‌چراغ(ع) از چشم‌انداز تا هدف است.

عشایری بیان کرد: راهبردها و برنامه توسعه و احیا، تولید سند طراحی شهری برای بهسازی، نوسازی و احیای مجموعه

شاه‌چراغ(ع) و طرح‌های اجرایی، عملیاتی برای فضاها و گستره‌های اصلی است که در این زمینه در طرح توسعه حرمین مطهر کنارگذر غربی با عرض میانگین 24 متر به صورت یک‌طرفه به سمت جنوب از خیابان لطفعلی خان جدا شده و پس از عبور از غرب مسجد نو به امتداد خیابان احمدی می‌رسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: عملیات توسعه حرم احمدبن موسی(ع) در سه فاز انجام می‌شود که فاز نخست ضلع غربی شروع شده، فاز دوم که ضلع شمالی است آماده شروع به کار شده و فاز شرقی نیز بعد از اتمام فاز شمالی به بهره‌برداری می‌رسد.

عشایری ادامه داد: بر اساس قولی که به مردم داده شده است توسعه حرم احمدبن موسی(ع) تا پایان برنامه پنجم توسعه به اتمام می‌رسد.

به گزارش فارس، حرم مطهر احمدبن موسی(ع) از سال‌های دور مورد توجه زائران داخلی و خارجی بسیاری بوده اما تاکنون توسعه این حرم مطهر آن‌گونه که شایسته باشد، صورت نگرفته و همیشه موانع متعددی برای توسعه این حرم وجود داشته است.

این روند تا سفر مقام معظم رهبری به شهر شیراز ادامه داشت اما با فرمایش معظم‌له مبنی بر نام‌گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران مسئولان را بر آن داشت تا پیگیری‌های بیشتر و جدی‌تری را برای توسعه این حرم مطهر داشته باشند.

نظرات بینندگان