کد خبر: ۳۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱

جزیره دور افتاده از شهر!

در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی برخی کارخانجات اطراف شهرستان آباده مبادرت به اخراج کارگران خود می کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از آباده نما ای کاش پیام های سالانه مقام معظم رهبری را به چشم شعار نگاه نمی کردیم و به آن جامه عمل می پوشاندیم. از آنجایی که ایشان با تدابیر مدبرانه خود خط سیر جامعه اسلامی ایران را تعیین و تبیین می کنند برخی ناآگاهانه پیام معظم له را نادیده می گیرند.

مدتی است کارخانه سیمان آباده سبب نارضایتی 230 کارگر خود را فراهم آورده و بعضا اقدام به اخراج برخی از این کارگران نموده است؛ کارگرانی که سابقه ای قریب به بیست سال فعالیت و کار و تلاش را دارند.

شنیده ها حاکی از افزایش اخراج این تعداد کارگران در کارخانه سیمان آباده است ؛ بماند آنهایی که مشغول به کار هستند نیز با نارضایتی هایی همچون حذف اضافه کاری و یا عدم پرداخت بهره بری به کارگران مواجهند.

برخی دیگر از کارگرانی که در زمره اخراج قرار گرفته اند جوانان تلاشگری هستند که به پشتوانه کاری، تشکیل خانواده داده اند . براستی اگر اینان اخراج شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قرارداد کارگری که پس از بیست سال تلاش و فعالیت تمدید نمی شود ادامه امرارمعاش خود را باید از کجا تامین کند؟ ای کاش بهتر به این آمار نگاه کنیم: هیچ می دانید از هر5 نفر در بند یک نفر از آن، جوانانی هستند که به خاطر طلاق و پرداخت مهریه در زندان به سر می برند؟ و یا در سال گذشته براساس آمار اعلام شده از 500 ازدواج متاسفانه بالغ بر 300 ازدواج منجر به طلاق و جدایی شده است.

در اواخر ماه گذشته امام جمعه شهرستان آباده طی نامه ای به مسئولین ارشد این شهرستان طرح های پیشنهادی و برخی مشکلات پیش روی شهر را متذکر شد که در بند پنجم این نامه به معضلات متعدد این کارخانه اشاره شده است. به درستی که باید نام این کارخانه را "جزیره دور افتاده از شهر" نامید که با معضلات متعدد دینی حالا نیز مشکل اخراج کارگران را باید به آن افزود.

آن چیزی که واضح است درآمد بالغ بر 600 میلیون ريال روزانه این کارخانه بزرگ سیمان است که برخی مسئولین این کارخانه علت اخراج کارگران را ضرردهی می دانند! به راستی توجیه پذیر است و یا مقاصد دیگری در پشت پرده وجود دارد.

پایگاه خبری آباده نما آمادگی خود را جهت درج جوابیه مسئولین مربوطه اعلام می دارد.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان