کد خبر: ۳۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱

شروع به کار کمیسیون صنایع دستی فارس

معاون صنایع دستی فارس گفت: بنا به مصوبه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیئت دولت، کمیسیون صنایع دستی فارس فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، همت محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از پیگیری‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی در مورد تشکیل کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هیئت دولت، امیدها برای تحقق اهداف عالیه این سازمان دو‌چندان شد که به دنبال این اقدام، کارگروه‌های استانی تشکیل و در راستای تسهیل فرایند تصمیم‌سازی اصولی کمیسیون‌های زیر مجموعه کارگروه‌ها نیز کار خود را شروع کرد.

 

این مسئول ادامه داد: کمیسیون صنایع دستی استان نیز در همین راستا آغاز به کار کرده است.

وی افزود: در این جلسه سه دستور کار اساسی که موضوعات روز صنایع دستی این استان بود، مورد نقد و بررسی قرار گرفت و اعضای جلسه که متشکل از 18 اداره و نهاد دست‌اندرکار حوزه صنایع دستی بودند پیشنهادات و راهکارهایی ارائه کردند.   

محمدی تصریح کرد: شرح وظایف کارگروه و کمیسیون صنایع دستی، نقش و جایگاه صنایع دستی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و ساماندهی وضعیت رشته‌های صنایع دستی استان فارس از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: بررسی راهکارهای رشد 300 درصدی صادرات صنایع دستی در سال 91، بند 119 قانون بودجه سال 90، لزوم ساماندهی آموزش‌ها و حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی این استان نیز از دیگر موضوعاتی بود که در نخستین جلسه توسط اعضا مطرح شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به لزوم نگاه جدی به تشکیل این کمیسیون و همچنین مصوبات آن، خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع دستی استان با نگاهی کارشناسی قصد دارد که موضوعات مهم و کلیدی صنایع دستی فارس را بررسی کرده و در قالب پیشنهاد به کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان ارائه کند.

وی در پایان تصریح کرد: بدون شک اگر کارشناسان و نمایندگان اداره‌های این استان که در کمیسیون عضویت دارند حضور مستمر خود را با برنامه و دیدگاه‌های کارشناسی با هدف تقویت جایگاه صنایع دستی همراه کنند، در آینده شاهد موفقیت و تاثیرگذار بودن این کمیسیون خواهیم بود.

 

برچسب ها: صنایع دستی ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان