کد خبر: ۳۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۱

رقابت 4600 مهندس فارسی

آزمون حرفه‌ای مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی، دیروز و امروز در شیراز همزمان با سراسر کشور با حضور 4 هزار و 600 مهندس فارسی برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در حاشیه برگزاری این آزمون در دانشگاه شیراز اظهار داشت: در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، با شرکت 84 هزار نفر، آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و تجربی، 30 و 31 شهریور ماه در سراسر کشور برگزار ‌شد که همزمان در استان فارس نیز شاهد رقابت بیش از 4 هزار و 600 نفر از مهندسان بودیم.

هوشنگ عشایری ادامه داد: در نخستین روز از برگزاری این آزمون متقاضیان رشته‌های عمران گرایش نظارت، شهرسازی، ترافیک، معماری گرایش نظارت، و نقشه‌برداری مهندسان به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

وی افزود: در دومین روز نیز متقاضیان رشته عمران گرایش محاسبات، معماری گرایش طراحی، تاسیسات برق، تاسیسات مکانیک و معماران تجربی به رقابت پرداختند.

عشایری با بیان اینکه در روزهای برگزاری این آزمون بیش از 4 هزار و 600 نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند ابراز داشت: کل آزمون‌های تستی برادران و خواهران در مجموعه پردیس ارم دانشگاه شیراز، آزمون طراحی معماری برادران در دانشگاه فنی شهید باهنر شیراز و آزمون طراحی معماری خواهران در آموزشکده فنی دختران برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ادامه گفت: مجری این آزمون سازمان سنجش آموزش کشور و کارفرما وزارت راه و شهرسازی است که نظارت و حراست از این آزمون در فارس را نیز اداره کل راه و شهرسازی این استان بر عهده داشت.

عشایری با اشاره به اینکه طراح سوال و تصحیح کننده اوراق نیز سازمان سنجش است اضافه کرد: نتیجه این آزمون تا دو ماه دیگر و در اوایل آذر ماه اعلام می‌شود.

عشایری در پایان تصریح کرد: آزمون ورود به حرفه‌ کاردان‌های فنی ساختمان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی در رشته‌های هفت‌گانه ساختمان و آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی نیز به طور هماهنگ و همزمان در این دو روز در سراسر کشور برگزار ‌‌شد.

 

برچسب ها: رقابت ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان