کد خبر: ۳۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

هیچ کارخانه‌ای به دلیل بدهی تعطیل نشده است

مدیر امور شعب بانک ملی استان فارس گفت: تاکنون هیچ واحد تولیدی و کارخانه‌ای در استان به دلیل بدهی به بانک ملی تعطیل نشده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس اسحاق قاسمی امروز در شیراز اظهار داشت: صنعت فارس نیازمند حمایت بانک‌هاست و توسعه صنعتی در هر نقطه جغرافیایی مستلزم زیرساخت‌های متعددی است که با سرمایه‌گذاری و حضور فعالان اقتصادی عرصه‌های صنعتی محقق می‌شود.

وی در مورد میزان جذب منابع در این بانک گفت: از بهمن‌ماه 89 تاکنون میزان سپرده‌گذاری در این بانک 57 درصد رشد داشته است.

این مسئول در مورد پرداخت تسهیلات اضافه کرد: تمام افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملی استان فارس نسبت به تقاضای خود اقدام کنند.

قاسمی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 774 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است که این روند تا پایان امسال نیز ادامه می‌یابد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس در مورد فعالیت موسسات مالی و اعتباری تصریح کرد: موسسه‌ای که از بانک مرکزی مجوزهای لازم را ندارد به یقین مورد حمایت بانک مرکزی نیز نیست و بدیهی است که در زمان ورشکستگی و ضرر و زیان، بانک مرکزی نمی‌تواند جوابگوی تخلفات باشد.

قاسمی با توصیه به سپرده‌گذاران در موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز تصریح کرد: این‌گونه موسسات از وجاهت قانونی برخوردار نیستند و در صورتی که اصل منابع سپرده‌گذار نیز به خطر بیفتد، بانک مرکزی جوابگوی خسارت وارده نیست.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان