کد خبر: ۳۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱

مسئولین شهر نخل های سرافراز کجا هستند؟

جهرم - شهر نخل های سرافراز - تولید و صادر کننده چندین نمونه از بهترین و با کیفیت ترین خرما در سطح کشور است.

به گزارش شیرازه به نقل از جهرم تبصیر ،جهرم - شهر نخل های سرافراز - تولید و صادر کننده چندین نمونه از بهترین و با کیفیت ترین خرما در سطح کشور است.

به گفته ی مسئولین خرمای جهرم ازجمله محصولات ارگانیک برتر است که در بازارهای جهانی مورد توجه قرار می گیرد.

جهرم با دارا بودن حدودا 4 هزار و 500 هکتار سطح زیرکشت باغات خرما ،  بین 18 تا 22 هزار تن متوسط تولید خرما در این شهرستان است. (البته این آمار مربوط به چند سال پیش است.)

در حال حاضر انواع خرما از جمله شاهانی ، کبکاب ،هسته، مکتوب، حلوایی، زین الدینی و  کیوانی در جهرم کشت می شود. که خرمای شاهانی بهترین و معروف ترین نوع خرمای جهرم است.

مطالبی که گفته شد درباب معرفی این محصول ارزشمند و نسبت آن با شهرستان جهرم بود . اما نکته اصلی اینجا ست که چرا در شهری که همه آن را با خرمای شاهانی اش می شناسند نباید در فصل برداشت خرما برای معرفی بیشتر این محصول و بازاریابی بهتر با برپایی جشنواره هایی این محصول را بهتر و بیشتر به مردم معرفی کنند.

امسال هم همچون سال های گذشته برداشت خرما در باغات جهرم آغاز شد اما خبری از جشنواره ای نشد.

چرا باید شاهد آن باشیم که مثلا اولین جشنواره ملی خرما در شهرهای دیگری که در مقابل جهرم از آوازه ی تولید خرمای کمتری برخوردارند برگزار شود.

گله از نبود صنایع تبدیلی و فرآوری خرما در شهرستان باشد برای فرصتی دیگر اما آیا توقع برگزاری جشنواره های مختلف برای معرفی خرمای جهرم، از مسئولین توقع نابجایی است؟

 همانگونه که دیگر شهرستان ها برای معرفی محصول شهرستان خود جشنواره هایی همچون گلاب گیری ، انار و دیگر محصولات کشاورزی شهرستان خود را برگزار می کنند و از سراسر کشور در زمان موعد گردش گران و علاقه مندان زیادی را در آنجا شاهد هستند.

این جشنواره ها باید در زمینه هایی که شهرستان استعدادهای کافی را دارد برگزار شود.وجوب برگزاری این جشنواره ها نیز بر هیچ کس پوشیده نیست .

 

 

 

 

 

 

 انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان