کد خبر: ۳۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱

آغاز عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری «هفت برم»

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس گفت: عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری هفت برم در هفته گردشگری آغاز می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، احمدرضا نقیب‌زاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه هفت برم با توجه به ظرفیت‌‌های گردشگری این منطقه مکان‌یابی شده و اجرای آن نقش موثری در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان فارس دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس ادامه داد: منطقه هفت برم از جاذبه‌های گردشگری استان فارس است که با وجود آبگیرهای فراوان، اقلیم بسیار مطلوب و ظرفیت‌های بهینه طبیعی یکی از مناطق بکر و دیدنی برای گردشگران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه گردشگری هفت برم جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس است، گفت: زمین این پروژه توسط بخش خصوصی تامین شده و با سرمایه‌گذاری بیش از 400 میلیارد ریال در طول سه سال احداث می‌شود.

نقیب‌زاده توسعه مجموعه‌های تفریحی و گردشگری را از جمله نیازهای اساسی استان فارس دانست و تصریح کرد: احداث این پروژه نقش موثری در زمینه رشد و توسعه همه‌جانبه این استان دارد.

وی ادامه داد: پروژه هفت برم در زمینی به مساحت 48 هکتار ساخته می‌شود که تاسیساتی مانند مراکز اقامتی، پذیرایی، مراکز تفریحی و فرهنگی شامل فضای ورزشی، دریاچه و ورزش‌های آبی، بوستان‌ها، مسیرهای ویژه اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری، تالار اجتماعات و مسجد در آن طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس اضافه کرد: این پروژه علاوه بر سرویس‌دهی به شهروندان شیرازی قابلیت ارائه خدمات به گردشگران خارجی و داخلی به ویژه شهرستان‌های سپیدان، نورآباد، کازرون و همچنین استان‌های مجاور مانند خوزستان و بوشهر را دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حمایت از پروژه‌های گردشگری یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های شرکت توسعه گردشگری است، تصریح کرد: ارائه مشاوره به سرمایه‌گذار و اخذ تمام مجوزهای پروژه توسط این شرکت با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس انجام شده است.

منطقه هفت برم در منتهی‌الیه شمال غرب بخش مرکزی شهرستان شیراز و فاصله 50 کیلومتری غرب شهر شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان