کد خبر: ۳۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱

تمسک به ولایت فقیه جامعه را حفظ کرده است

امام جمعه کازرون گفت: همین تمسک به ولایت فقیه است که تاکنون جامعه را حفظ کرده و در آینده نیز حفظ می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند صبح امروز در حاشیه دیدار با خادمان آستان قدس رضوی در سخنانی ضمن گرامی‌داشت دهه کرامت خطاب به آنان اظهار داشت: ابتکار خوب حضور شما در استان‌ها و شهرهای کشور باعث ارتباط عمیق قلبی مردم به علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و نیز شور ارادت آنها به اهل بیت (ع) به ویژه شخص پیامبر بزرگوار اسلام  بیشتر می‌شود.

امام جمعه کازرون دهه کرامت را برای ملت ایران بسیار شیرین توصیف کرد و گفت: این دهه که با میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و در میانه آن بزرگداشت حضرت احمدبن موسی‌الرضا شاه‌چراغ (ع) ادامه و در انتها میلاد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) مزین شده، برای مردم سراسر ایران جشن و سرور است.

وی افزود: برگزاری جشن و شادی و نکوداشت در دهه کرامت باعث تبیین معارف ائمه معصومین (ع) شده و نیز تمسک به ولایت‌مداری علی‌بن موسی‌الرضا (ع) را در بین جوانان بیشتر می‌کند.

خرسند در ادامه با بیان اینکه جامعه ما امروزه به ولایت فقیه بسیار نیازمند است، تصریح کرد: همین تمسک به ولایت فقیه است که تاکنون جامعه را حفظ کرده و در آینده نیز حفظ می‌کند.

خطیب نماز جمعه کازرون اضافه کرد: مقام معظم رهبری هر سال با آغاز سال جدید به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و در جوار حرم مطهر امام هشتم (ع) مسیر یک ساله جامعه را تبیین می‌کنند.

در ادامه رابط آستان قدس رضوی در کاروان خدام امام رضا (ع) در استان فارس نیز ابراز داشت: چهار سالی است که جشن‌های «زیر سایه خورشید» با همت شاخه جوانان آستان قدس رضوی در راستای ترویج شادمانی اهل‌بیت (ع) در کشور صورت گرفته است.

حسین کمیلی افزود: به کمک هیئت‌های مذهبی شهرهای مختلف این اقدام انجام می‌گیرد تا عطر و بوی حرم رضوی توسط خادمان آن حضرت در دهه کرامت به مشام جوامع برسد.

وی شرکت در جشن‌های دهه کرامت، بازدید از زندان‌ها، دیدار با دانشجویان و خانواده‌های شهدا و جانبازان را از جمله برنامه‌های سفر خادمان موسی‌الرضا (ع) به شهرهای کشور عنوان کرد و بیان داشت: مردم شهرهای مختلف کشور با ارادت پاکی که به اهل بیت (ع) دارند، با استقبال بسیار خوبی پذیرای خادمان در هر شهری می‌شوند.

رابط آستان قدس رضوی در فارس گفت: حضور باارزش خادمان در شیراز و بازدید از زندان این شهر باعث شد که 12 زندانی که دو نفر از آنها که با پی‌گیری خادمان آزاد شدند، به آغوش گرم خانواده‌های‌شان برگردند.

کمیلی ادامه داد: بعد از بازدید از زندان کازرون، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و دانشجویان این شهرستان، خادمان به بوشهر سفر می‌کنند.

 

برچسب ها: کازرون ، تمسک ، شیرازه
نظرات بینندگان