کد خبر: ۳۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱

مشکل آبخیزداری فارس در حال پیگیری است

نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان فارس با رویه‌ای منسجم مشکل اساسی آبخیزداری، آبخوان‌داری و نیز جلوگیری از هدرروی آب را در استان با جدیت دنبال می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس شاهین محمد صادقی امروز در حاشیه مراسم جشن ملی خرما در شهر خشت اظهار داشت: مجمع نمایندگان فارس با رویه‌ای منسجم مشکل اساسی آبخیزداری، آبخوان‌داری و نیز جلوگیری از هدرروی آب را در استان با جدیت دنبال می‌کنند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، دولت متقاعد شده است که بحث سدسازی و طرح‌های جدید انتقال آب به ویژه انتقال آب از خلیج فارس به این استان را در سال جاری در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی ایجاد پالایشگاه آب و انتقال آب شیرین از خلیج فارس به فارس را راهکاری جدی برای نجات از بی‌آبی در این استان عنوان کرد و افزود: با عملیاتی کردن این طرح و دیدن ردیف بودجه در سال 92 می‌توانیم در آینده شاهد رونق بهره‌برداری از زمین‌های مرغوبی که به علت بی‌آبی بدون استفاده مانده است، باشیم.

محمد صادقی گفت: تمام شهرهای فارس از غرب تا جنوب شامل لار، لامرد تا شهرستان مهر با عملیاتی شدن انتقال آب از خلیج فارس به این استان، بهره‌مند می‌شوند.

وی از اجرایی نشدن طرح اقتصادی ویژه کشاورزی در کازرون انتقاد کرد و افزود: این طرح در دور هفتم مجلس شورای اسلامی به هیئت دولت پیشنهاد شد و تاکنون هیچ ‌پیگیری برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ با همت مسئولان بلندپایه استانی و کشوری طرح اقتصادی ویژه کشاورزی که ارزش افزوده محصولات کشاورزی این شهرستان را به حد قابل قبولی می‌رساند پیگیری شود تا به مرحله اجرایی برسد. 

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان