کد خبر: ۳۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

ادبیات دفاع مقدس هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است

ادبیات دفاع مقدس با توجه به داشتن گنجینه بزرگ معنوی خود یعنی 8 سال دفاع،مقاومت،ایثار و از خودگذشتگی هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

به گزارش شیرازه به نقل از سرو آنلاین ،چهاردهمین عصر شعر دفاع مقدس با عنوان مهر ولایت با حضور جمع کثیری ازشاعران بسیجی و مردم ولایت مدار و بصیر شهرستان سروستان در سالن فردوسی کتابخانه عمومی این شهرستان برگزار شد.

سرگرد پاسدار عبدالله آزاد فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سروستان در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از شاعران بسیجی سروستان و میهمانانی که از شهرستان های اطراف در این برنامه حضور داشتند اظهار داشت: ادبیات دفاع مقدس با توجه به داشتن گنجینه بزرگ معنوی خود یعنی 8 سال دفاع ،مقاومت،ایثار و از خودگذشتگی هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و این مهم وظیفه شعرا و نویسندگان متعهدی است که با تلاش و کوششی  مضاعف و با استفاده از قریحه ذاتی و هنری خویش،فرهنگ ایثار و شهادت طلبی را برای نسل جوان امروز بیش از پیش تبیین نمایند.

وی در ادامه سخنان خویش گفت:همانگونه که رزمندگان ما در طول 8 سال دفاع مقدس عاشقانه و با ایمان به خدا و ولایت پذیری حماسه آفریدند امروز وظیفه ماست تا از طریق گوناگون به ویژه با استفاده از خلاقیت های هنری،این میراث گرانبها را به بهترین نحو ممکن به تمام دنیا معرفی کنیم.

در ادامه شاعران حاضر در این مراسم با قرائت اشعار خویش یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.

خاطر نشان می شود در پایان این مراسم از سوی فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه سروستان هدایایی به شعرای بسیجی اهداء شد.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان