کد خبر: ۳۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱

وجود 3900 هکتار بافت فرسوده در فارس

مدیرعامل شرکت مسکن‌سازان فارس گفت: از 3 هزار و 900 هکتار بافت فرسوده در استان فارس یک‌هزار و 700 هکتار آن در شیراز است که در مقابل عوامل طبیعی نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمودرضا طالبان در حاشیه رونمایی از ماکت طرح منظر محله چوکیا و کلنگ‌زنی نخستین پروژه تجمیعی بافت‌های فرسوده شیراز اظهار داشت: با توجه به بحرانی‌بودن استان فارس در برابر عوامل طبیعی، اجرای طرح تجمیع بهترین راهکار در برابر ناپایداری و نفوذناپذیری بافت‌های فرسوده است.

وی اضافه کرد: سیل، زلزله، رانش زمین، بالا بودن تراکم جمعیتی در محله‌های قدیمی و وجود معابر با عرض نامناسب از دیگر عوامل تاثیرگذار در تسریع تخریب بافت‌های فرسوده است.

وی با بیان اینکه اجرای تحقق شعار «نوسازی با مردم و نه برای مردم» نیاز به ارائه راهکارهای مناسبی از سوی مسئولان است، افزود: بر اساس روند نوسازی بافت‌های فرسوده و با هماهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، علاوه بر تصویب طرح منظر، راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مسکن‌سازان فارس تصریح کرد: طرح منظر در قالب 86 پروژه در شهرستان شیراز اجرایی می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه مراسم رونمایی از این طرح طی سخنانی گفت: بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده بدون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر نیست.

جعفر قادری خاطرنشان کرد: پرداخت هزینه برای نوسازی بافت‌های فرسوده سرمایه‌گذاری است، چراکه از پیامدهای ناگوار حوادث طبیعی جلوگیری می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین طی سخنانی گفت: زلزله مانند بمب ساعتی در شهرها و روستاها به ویژه بافت‌های فرسوده تاثیر نامطلوب و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای شهروندان به وجود می‌آورد.‌

محسن معین بیان کرد: برای نجات انسان‌ها، در قرآن کریم سفارش‌های بسیاری شده و تحقق این فریضه الهی نیاز به حمایت مسئولان و ارائه تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده دارد.

مدیر پروژه دفتر تسهیل‌گری محله چوگیا نیز در این همایش طی سخنانی گفت: راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری تاثیر مناسبی در اعتمادسازی شهروندان و تجمیع اماکن از سوی شرکت عمران مسکن‌سازان و شورای اسلامی شهر شیراز داشته است.

محمدصادق بزنجانی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده در زمینه توسعه، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی زیرساخت‌های شهری به ویژه توجه به بافت‌های فرسوده، در آینده نزدیک شاهد شهری ایمن هستیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان