کد خبر: ۳۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱

اختصاص 1400 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های هفته گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یک‌هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار دولتی و خصوصی به پروژه‌های هفته گردشگری اختصاص یافت.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، منوچهر جهانیان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته گردشگری اظهار داشت: در هفته گردشگری بیش از 220 طرح و پروژه زیرساختی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مراکز پذیرایی، مجتمع‌های بین‌راهی، مجموعه‌های فرهنگی گردشگری، مسافرتی و ... به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی میزان اعتبارات دولتی و بخش خصوصی این پروژه‌ها را بالغ بر یک‌هزار و 400 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در استان فارس در هفته گردشگری ابراز داشت: در استان فارس نیز پنج پروژه شامل دو دفتر خدمات گردشگری و سه مجتمع فرهنگی گردشگری با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

جهانیان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها به توسعه مقاصد و مسیرهای ناشناخته و کمتر شناخته شده در کشور کمک می‌کند تا بدین وسیله گردشگران داخلی بتوانند با فراغ خاطر به سفر بپردازند.

وی بیان کرد: با فراهم‌شدن تسهیلات و امکانات شرایط مطلوب‌تری برای حضور گردشگران خارجی در کشور فراهم می‌شود تا بدین وسیله در آینده نیز شاهد حضور بیش از 7.5 میلیون گردشگر خارجی در ایران باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: حضور گردشگران خارجی در ایران باعث درآمدزایی و ایجاد رونق و اشتغال می‌شود.

وی با بیان اینکه از مرداد ماه تاکنون با افزایش 49 درصدی حضور گردشگران خارجی در کشور روبه‌رو هستیم، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های انجام شده در بحث گردشگری داخلی و خارجی هم‌اکنون نسبت به سایر کشورهای منطقه جلوتر هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  شرایط استان فارس در راستای جذب گردشگران خارجی ابراز داشت: استان فارس با توجه به آثار تاریخی، تمدنی، گردشگری مذهبی، گردشگری طبیعی و زیرساخت‌ها و امکانات مناسب می‌تواند یکی از قطب‌های برتر برای جذب گردشگران خارجی باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، فارس تا پایان سال باید 560 هزار گردشگر خارجی داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تعامل استاندار، مدیران دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی این موضوع محقق شود تا فارس در این زمینه به جایگاه واقعی خود برسد.

جهانیان در ادامه از راه‌اندازی نخستین دانشکده علوم گردشگری ایران خبر داد و افزود: به مناسبت روز رسانه، آموزش و راهنمایان نخستین دانشکده علوم گردشگری ایران در دانشگاه علم و فرهنگ تهران افتتاح شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از راه‌اندازی دومین مدرسه پائیزی، نشست با راهنمایان تور و تجلیل از برترین‌های این رشته، نشست تخصصی با دانشگاهیان و اصحاب رسانه برای بر طرف کردن موانع و محدودیت‌های توسعه صنعت گردشگری و نیز زدن زنگ ملی گردشگری در مدارس را به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های انجام شده در روز رسانه، آموزش و راهنمایان سخن گفت.

وی در پایان با بیان اینکه امسال در فصل تابستان بیش از 66 میلیون نفر از هموطنان 200 میلیون سفر را در داخل کشور انجام داده‌اند، ابراز داشت: این تعداد سفر داخلی در دنیا بی‌نظیر است، از این رو ضروری به نظر می‌رسد که امکانات و زیرساخت‌های لازم برای حضور بیشتر گردشگران داخلی فراهم شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان