کد خبر: ۳۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

مرکز اورژانس 115 شهری قیروکارزین ساخته می‌شود

مرکز اورژانس 115 شهری در شهر قیر از شهرستان قیروکارزین با تامین اعتبار اولیه توسط یک خیر با حضور مسئولان محلی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، صبح امروز با حضور مسئولان محلی کلنگ ساخت مرکز اورژانس 115 شهری در شهر قیر از شهرستان قیروکارزین که تاکنون در ساختمان استیجاری مستقر بود با 154 متر مربع زیربنا و با برآورد اعتباری بالغ بر 850 میلیون ریال که 400 میلیون ریال اعتبار اولیه آن به همت ورثه خیر مرحوم حاج حبیب عباسی تامین شده است، به زمین زده شد.

فرماندار قیروکارزین در مراسم کلنگ‌زنی این مرکز اظهار داشت: خیران شهرستان خدمات خوبی را در راستای خدمات‌رسانی به قشر آسیب‌پذیر انجام داده‌اند، اما باید تمهیدات لازم به منظور حضور بیشتر این‌گونه افراد اندیشیده شود تا خدمات بیشتری را به قشر آسیب‌پذیر ارائه کنیم.

عبدالحسن صمدنژاد سبقت و رقابت در کارهای خیر را جایز و ثمربخش دانست و تصریح کرد: شناسایی افراد علاقمند و توانمند در حوزه اقتصادی برای ورود به امور خیر و هم‌یاری مسئولان مسیری روشن و راهکاری ارزشمند در ایجاد وحدت کلمه برای توسعه و رشد بسترهای جامعه در تمام عرصه‌های آموزشی، بهداشتی و همچنین فرهنگی است.

وی پایین بودن سطح آموزش و پرورش و بهداشت و درمان را دو دلیل عمده مهاجرت از این شهرستان در گذشته ذکر کرد و افزود: در سال‌های اخیر با تلاش دولت و مسئولان این شهرستان در زمینه توسعه فضاهای آموزشی و بهداشتی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است که باید تا رسیدن به نقطه مطلوب و در خور قیروکارزین ادامه یابد.

فرماندار قیروکارزین با تقدیر از مجمع خیران سلامت این شهرستان اضافه کرد: حضور متخصص قلب از نیازهای اساسی بیمارستان قیروکارزین است که تلاش‌های موثری توسط مسئولان برای این امر صورت گرفته است و در این راستا فراهم آوردن زمینه‌های حضور و تامین تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مربوط به آن، کمک خیران را طلب می‌کند.

صمدنژاد در پایان بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین در گسترش امور سلامت جامعه را مهم دانست و تصریح کرد: خیران باید علاوه بر ساخت و ساز مراکز آموزشی، بهداشتی درمانی و بیمارستان در عرصه‌های فرهنگی نیز با توجه به نیازهای این حوزه وارد عمل شوند.

 

برچسب ها: اورژانس ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان