کد خبر: ۳۶۶۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

تولید بنزین از متانول با استفاده از فناوری نانو

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس گفت: پژوهشگران جهاد دانشگاهی فارس موفق به تولید بنزین از متانول با استفاده از فناوری نانو شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، مسعود رستگار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تولید بنزین از متانول با استفاده از فناوری نانو خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام عظمای ولایت، تولید بنزین از متانول با استفاده از فناوری نانو در راستای تحقق منویات معظم‌له انجام شده است.

وی افزود: جهادگران جهاد دانشگاهی فارس این دستاورد مهم را به پیشگاه ارواح مطهر شهدا تقدیم می‌کنند.

رستگار با اشاره به چگونگی دستیابی به این دستاورد تصریح کرد: با توجه به مصرف روزافزون بنزین و اهمیت بالای آن در رشد و توسعه اقتصادی و محدود بودن ظرفیت پالایشگاه‌ها و مسائل مرتبط با تحریم‌های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران، پژوهشگران جهاد دانشگاهی فارس، تولید سوخت پاک از متانول را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه در این پژوهش، با استفاده از نانوکاتالیست‌های طبیعی و تولید نانوکاتالیست سنتزی، نمونه‌ای از بنزین از متانول تهیه و مورد ارزیابی قرار گرفته است، اضافه کرد: راندمان بالای بنزین تولیدی، به ویژه در مقایسه با بنزین تقطیر مستقیم از نکات مثبت این روش است.

وی ادامه داد: تسریع در روشن شدن ماشین، تولید دوده کمتر، قابلیت کنترل شرایط جرقه‌زدن و احتراق با تغییر در نسبت کاتالیست‌ها از دیگر نکات قابل توجه در تولید این بنزین است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس اضافه کرد: بنزین تولیدی فاقد گوگرد و مواد اکسیژنه بوده، ضمن اینکه‌ این دو ماده از ناخالصی‌های بنزین معمولی و از عوامل مهم آلودگی محیط زیست است.

وی در پایان افزود: جهاد دانشگاهی با امید به تحقق روزافزون منویات رهبر فرزانه انقلاب و در راستای استقلال و سرافرازی مردم انقلابی ایران اسلامی، برای تولید انواع کاتالیست مورد نظر وزارت نفت اعلام آمادگی می‌‌کند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱
3
خبر خیلی خوبی بود؛ با خوندنش احساس غرور کردم
بزرگمهر امیری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱
0
دست برو بچه های جهاد دانشگاهی درد نکنه

زنده باد ایران اسلامی