کد خبر: ۳۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

ایران و شیراز را به عنوان مهد تمدن و فرهنگ و اخلاق ببینید

رئیس هیئت فرهنگی وایمار آلمان خطاب به مردم کشورش گفت: خودتان بروید و از نزدیک ایران و شهر شیراز را به عنوان مهد تمدن و فرهنگ و اخلاق ببینید.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، هیئت هفت نفره فرهنگی وایمار از گروه موسیقی محلی، کلاسیک و سنتی آلمان در برنامه مشترک با گروه هنری دوسار از ایران، در قالب هفته فرهنگی مشترک بین دو کشور اجرای قطعه موسیقی مربوط به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را در باغ جهان‌نمای شیراز به اجرا گذاشتند.

این اجرا برای شنوندگان شیراز بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بود.

اعضای این هیئت فرهنگی هنری در سه روز اقامت خود در شیراز، از جاذبه‌های گردشگری شهر از جمله آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، مجموعه زندیه و بازار وکیل، دروازه قرآن، تخت جمشید و نقش رستم و ... بازدید و با توجه به قدمت تاریخی، زیبایی‌های معماری و نحوه طراحی اظهار رضایت بسیاری کردند.

این افراد همچنین از جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه خوشنویسی و بداهه‌نویسی اشعار حافظ و نمایشگاه عکس و ... که همزمان در حافظیه در حال اجرا بود، بازدید کردند.

این گروه تاکید کردند که ما به عنوان سفیران ایران به مردم آلمان خواهیم گفت که ایرانی‌ها در مهمان‌نوازی، خوش‌اخلاقی و توجه به مباحث فرهنگی سرآمد جهانیان هستند و نیز به کرات می‌گوییم خودتان بروید و از نزدیک ایران و شهر شیراز را به عنوان مهد تمدن و فرهنگ و اخلاق ببینید که این دیدگاه و جملات بزرگ‌ترین دستاورد این برنامه مشترک بود.

این گروه آلمانی از متفاوت بودن تبلیغات غرب علیه ایران یاد کردند و گفتند که آنچه ما در کشورمان می‌شنویم و آنچه در ایران در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهرسازی و ... دیدیم، بسیار متفاوت بود و به نظر گروه ما، باید مراودات فرهنگی را برای شناساندن اخلاق و سنت‌های فاخر ایرانی در کشورهای اروپایی گسترش دهید و تنها راه ابهام‌زدایی با توجه به تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی، اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

این گروه همچنین آمادگی خود را برای اجرای برنامه مشترک در شهر وایمار به مدت سه روز در سالروز حافظ سال 92 اعلام کردند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان