کد خبر: ۳۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

برگزاری جشنواره هنری «کتاب در آینه» در فارس

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری جشنواره «کتاب در آینه» در استان همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره کتاب در آینه این است که مبحث کتاب و کتابخوانی از منظر هنر دیده شده و به نمایش درآید.

وی افزود: این جشنواره کتابخوانی را با سلایق هنرمندان پیوند می‌زند.

به گفته این مسئول، نخستین جشنواره سراسری کتاب در آینه در سه رشته عکاسی، خوشنویسی و گرافیک (پوستر) با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و انتقال پیام هنرمندان در موضوع کتاب برگزار می‌شود.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: کمک به شکوفایی استعدادها و توانایی‌های هنری استان و ایجاد روحیه نشاط در مخاطبان کتابخانه‌های عمومی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: شرکت برای عموم هنرمندان حرفه‌ای و آماتور سراسر ایران در این جشنواره آزاد است و تمام آثار باید تا بیستم آبان‌ماه امسال به دبیرخانه جشنواره رسیده باشد.

اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: در هر رشته سه اثر برگزیده و پنج اثر شایسته انتخاب شده و تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال برای اثر برگزیده اول، دیپلم افتخار و مبالغ 7 میلیون ریال و 4 میلیون ریال برای آثار برگزیده دوم و سوم و دیپلم افتخار و یک‌ میلیون ریال به پنج اثر شایسته تقدیر اهداء می‌شود.

موضوعات این جشنواره به گفته مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس، شامل «کتاب هدیه ارزشمند»، «مادر، کودک و کتاب»، «کتاب و خانواده»، «مسجد و کتابخانه»، «کتاب، کار و سرمایه» و ... است.

اسماعیل‌پور اضافه کرد: هنرمندان سراسر کشور می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت http://www.farspl.ir مراجعه کنند.

به گزارش فارس، آثار ارسالی هنرمندان به جشنواره «کتاب در آینه» در فضای کتابخانه‌های عمومی به نمایش در می‌آید.

 

نظرات بینندگان