کد خبر: ۳۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱

روشنایی شهر نیازمند نگاه علمی است

مدیر امور برق منطقه 4 شیراز گفت: روشنایی شهر نیازمند نگاه علمی و کلی‌نگر است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، عنایت‌الله حمزوی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از وضعیت روشنایی شهر شیراز اظهار داشت: روشنایی شهرها وابسته به پارامترهای مختلفی بوده که نیازمند یک نگاه علمی و کلی‌نگر است.

مدیر امور برق منطقه چهار شیراز اظهار داشت: میزان روشنایی معابر در نقاط مختلف متفاوت است و استاندارد روشنایی برای هر معبر با توجه به کارکرد آن تعریف می‌شود. 

حمزوی ادامه داد: وضعیت نیرورسانی به معابر و نقاط مختلف شهری مطلوب است و شهروندان باید بدانند که برای روشنایی در مناطق مختلف وزارت نیرو استانداردهای متفاوت دارد. 

وی گفت: همان‌گونه که تاریکی معابر منطقی نبوده، روشنایی بیش از اندازه نیز از لحاظ علمی و همچنین از بعد مدیریت مصرف منطقی نیست.

مدیر امور منطقه چهار توزیع برق شیراز اضافه کرد: وظیفه ما تامین روشنایی معابر است و روشنایی پیاده‌روها، فضاهای سبز حاشیه میادین و پارک‌ها، بر عهده شهرداری‌ها است.

حمزوی تصریح کرد: اگر لامپی در مسیرهای مختلف به‌ هر علتی خاموش شود، امکان دارد زمان تعویض آن تا سه روز طول بکشد اما با توجه به وسعت شهر شیراز باید خود شهروندان بازرسان افتخاری ما باشند.

وی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم که خاموشی معابر حاشیه خیابان نیز به دلایل مختلف ممکن است اتفاق بیفتد و برخی دست‌فروشان از انشعاب برق شرکت توزیع یا انشعاب شهرداری در معابر مختلف دزدی کرده و برق بساط خود را تامین می‌کنند که به دلیل غیر فنی بودن آنها مشکلاتی در قطع برق به وجود می‌آید.

حمزوی گفت: برای جلوگیری از چنین اقدامی درهای قرار گرفته روی پایه‌های روشنایی را به قفل‌های سوییچی مجهز کرده‌ایم و با همکاری خوب نیروی انتظامی به دنبال رفع این مشکلات هستیم.

مدیر امور برق منطقه چهار شیراز در پایان گفت: در برخی نقاط نیز به دلیل پوشش نور توسط درختان با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم با همکاری شهرداری این مشکل نیز برطرف شود.

به گزارش فارس، چند روز پیش استاندار فارس در بازدید سرزده از شرکت توزیع برق شیراز، از وضعیت روشنایی در برخی از نقاط شهر شیراز انتقاد کرده بود.

 

برچسب ها: روشنایی ، شهر ، شیرازه
نظرات بینندگان