کد خبر: ۳۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

آموزش سبک زندگی دینی به زوج‌های جوان

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سبک زندگی دینی به زوج‌های جوان آموزش داده می‌شود.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام علی اصغر دیهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز در حاشیه کارگاه آموزشی زوج‌های دانشجوی دانشکده علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: آموزش‌های قبل از ازدواج می‌تواند زوج‌ها را به سمت انتخاب دقیق حرکت دهد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: به میزانی که آموزش‌های قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان افزایش یابد شاهد زندگی‌های مشترک موفق‌تری خواهیم بود.

وی گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به اجرای طرح بهار نیکو کرده است و زوج‌ها در زمان آزمایش از کارگاه‌های آموزشی هشت ساعته استفاده می‌کنند.

دیهیمی اضافه کرد: در این کلاس‌ها زوج‌های جوان در آستانه ازدواج مسائل مختلف فقهی، حقوقی، عاطفی و جنسی را آموزش می‌بینند تا با آگاهی وارد زندگی مشترک شوند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت آگاهی برای آغاز زندگی مشترک تصریح کرد: در این کلاس‌ها زوج‌ها مباحث مربوط به سبک زندگی دینی را فرا می‌گیرند تا با نگاهی فقط احساسی وارد زندگی مشترک نشوند.

وی گفت: در بسیاری از شهرها این آموزش‌ها دو ساعته است اما در شیراز این کلاس‌ها در مدت زمان هشت ساعت با حضور اساتید خوب و باتجربه برگزار می‌شود.

دیهیمی اضافه کرد: دانشکده علوم پزشکی همچنین اقدام به برگزاری طرح‌های آموزشی و مشاوره مختلف کرده تا زوج‌ها با استفاده از مشاوره‌هایی که اغلب نیز هزینه‌ای ندارد بتوانند آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: مشاوره از نیازهای اصلی تمام افراد جامعه است و نباید پیرو این تصور غلط بود که مشاوره تنها زمانی لازم می‌شود که افراد مشکل دارند.

دیهیمی گفت: توقع پایین و تحمل بالا بهترین فرمول برای داشتن یک زندگی لذت‌بخش است که امیدواریم جوانان ایرانی همواره از این فرمول پیروی کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش آگاهی و آموزش در کاهش آمار طلاق نیز تصریح کرد: هرچه زوج‌های جوان با استفاده از آموزش و مشاوره‌های مختلف تصمیم آگاهانه‌تری بگیرند در زندگی مشترک نیز از آرامش و امنیت بالاتری برخوردار هستند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان از رسانه‌ها خواست تا با توجه بیشتر به مسائل آموزشی پیش از ازدواج شهروندان را به انتخاب‌های آگاهانه‌تر ترغیب کنند.

به گزارش فارس، بعدازظهر امروز بیش از 162 زوج دانشجوی دانشکده علوم پزشکی شیراز که در طول یکسال گذشته ازدواج کرده بودند همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه‌الزهرا (س) تجلیل به عمل آمد و یک نشست آموزشی برای آنها برگزار شد.

 

نظرات بینندگان