کد خبر: ۳۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱

مخالفت با ادغام در صندوق بیمه سلامت ایرانیان

رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ادغام 17 صندوق بیمه‌ای گفت: سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه نباید در صندوق بیمه سلامت ایرانیان ادغام شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، سعید مرتضوی چهارشنبه شب در مراسم تحویل مالکیت هتل‌های هما به سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: براساس بند (ب) ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، مصوب شده است که دولت تمام صندوق‌های بیمه درمانی کشور را در سازمان بیمه خدمات درمانی ادغام کند و تمام مسائل مربوط به بیمه سلامت در سازمان بیمه سلامت ایران متمرکز شود.

وی افزود: مالکان اصلی سازمان تامین اجتماعی مردم هستند و در مورد این ادغام دغدغه فراوانی دارند و ما به عنوان مدیران، معاونان و هیئت مدیره تامین اجتماعی وظیفه داریم از خواست بیمه‌شدگان با قاطعیت دفاع کنیم.

مرتضوی بیان کرد: همایش سمینار سراسری سالانه مدیران تامین اجتماعی امسال در شیراز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این سمینار مدیران کل تامین اجتماعی استان‌های مختلف و مدیریت‌های درمان دور هم جمع می‌شوند و در مورد برنامه‌هایی که سازمان تامین اجتماعی دارد به آسیب‌شناسی و تبادل‌نظر می‌پردازند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: امسال مورد دیگری به برنامه‌های سمینار سراسری اضافه شده که تهیه پیش‌نویس قانون جامع تامین اجتماعی است و متعلق به 37 سال پیش بوده و ناکارآمدی و نارسایی‌های فراوانی دارد که باعث تشکیل 20 هزار پرونده در دیوان عدالت اداری و هزاران پرونده در هیئت‌های حل اختلاف کار شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌نویس مقدماتی قانون جامع سازمان تامین اجتماعی تهیه و به مدیران سراسر کشور ارائه شد که در این سمینار دو روزه نظرات کارشناسی مدیران تامین اجتماعی در مورد آن لحاظ می‌شود و قانون جامعی تدوین می‌شود.

به گفته مرتضوی، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر خاورمیانه و جهان اسلام با حدود 35 میلیون نفر جمعیت زیر پوشش نیاز به قانونی جامع دارد که از سوی کشورهای دیگر الگو قرار گیرد.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به موجب مصوبه دولت و تنظیم قرارداد نهایی در سازمان خصوصی‌سازی، هتل‌های هما به جای بخشی از مطالبات دولت به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد.

وی ابراز کرد: مجموع سازمان تامین اجتماعی از دولت 35 هزار میلیارد تومان بوده که تا به حال سهام 37 شرکت دولتی و از جمله هتل‌های هما به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای پرداخت مطالبات تامین اجتماعی مطابق ارزش پول روز مابه‌التفاوتی در این میان به عنوان ارزش روز دین پرداخت می‌شد که به اعتقاد وزارت اقتصاد و دارایی سود محسوب می‌شد و مشمول مالیات بود که با جلسات پی در پی در نهایت هیئت دولت مصوب کرد سازمان تامین اجتماعی از پرداخت اینگونه مالیات‌ها معاف است.

وی مبلغ این معافیت مالیاتی را 5 هزار میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: با پیگیری انجام شده بیمارستان لبافی نژاد تهران به سازمان تامین اجتماعی بازگشت و مدیریت آن زیر نظر معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان