کد خبر: ۳۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

خدمات فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در خدمت کارگران

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: بر اساس امضای تفاهمنامه، از این پس کارگران می‌توانند با تخفیف از کلاس‌های فرهنگ‌سراها و سالن‌های ورزشی و باغ‌های خانواده شهرداری این شهر استفاده کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده با تاکید بر اینکه باید موضوعات اجتماعی را در جامعه کارگری تقویت کنیم، اظهار داشت: در شرایط فعلی باید به قشر آسیب‌پذیر با قوت خدمت و فراتر از وظایف عمل کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت عارضه‌یابی در محیط‌های کارگری خواستار تشکیل کلینیک مدیریتی، صنعتی و خدماتی در بررسی علمی و تجربی دلایل عدم موفقیت بعضی از واحدهای تولیدی و خدماتی شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به فعالیت فرهنگ‌سرای کارآفرینی شهرداری این شهر خاطرنشان کرد: در تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در بحث کارآفرینی و آموزشی بستر مناسبی توسط حوزه معاونت در قالب تاسیس فرهنگ‌سرای کارآفرینی مهیا شده است که از عموم شهروندان برای شرکت در کلاس‌های این فرهنگ‌سرا دعوت می‌کنیم.

فرخ زاده با انتقاد از همکاری نکردن اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در زمینه همکاری برای غنی‌سازی ظرفیت فرهنگ‌سرای کارآفرینی گفت: با آموزش، ایجاد بستر کار و تلاش و تربیت نیروی انسانی کارآمد و تقویت مشاغل خانگی و خانوادگی می‌شود با تحریم‌های بی‌انصافانه و معضل بیکاری مقابله موثری کرد که این امر موجب جلوگیری از رشد بیکاری در این استان می‌شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز در ادامه با اشاره به امضای تفاهمنامه بین طرفین اظهار داشت: این تفاهم‌نامه بندهای بسیار و متنوعی در زمینه‌ ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به کارگران دارد.

مهرزاد مویدی با بیان اینکه مشاوره خانواده اولویت نخست کارگران است، خاطرنشان کرد: برگزاری مشاوره خانواده برای کارگران و کارکنان با همکاری حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز را در اولویت فعالیت‌های خود قرار می‌دهیم.

وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شده است که کارگران و کارکنان کارخانجات شیراز با ارائه معرفینامه از طرف کانون شوراهای اسلامی کار از اماکن ورزشی، باغ‌ها و فرهنگ‌سراهای شهرداری شیراز استفاده کنند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس با اشاره به مشکلات اقتصادی فعلی قشر کارگری این استان گفت: اولویت اقدامات فرهنگی خود را روی مشاوره خانواده‌های کارگران می‌گذاریم.

مویدی با بیان اینکه شورای هماهنگی کار استان فارس، پیگیر حق و حقوق کارگران است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم امکانات رفاهی را برای کارگران آماده کنیم تا از نظر روحی انرژی دوباره پیدا کنند و شارژ روحی شوند.

وی افزود: از طریق تبلیغات و ابلاغ به کارخانجات، بندهای این تفاهم‌نامه را به کارگران اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا بتوانند از این خدمات بهره ببرند.

مویدی افزود: طی یک‌سال گذشته در امور فرهنگی شهرداری جهش فوق‌العاده‌ای را شاهد هستیم که نشان‌دهنده فعالیت شبانه‌روزی در این حوزه است و خوشحالیم که این خدمات با امضا این تفاهمنامه در اختیار کارگران قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، بر اساس این تفاهمنامه کارگران و اعضای خانواده‌هایشان با ارائه معرفینامه از سوی کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس می‌توانند از خدماتی مانند شرکت و ثبت‌نام در کلاس‌های مهارتی و آموزشی فرهنگ‌سراها با بیش از 100 رشته فرهنگی، مذهبی، عقیدتی، علمی، هنری، زبان و بیش از 16 رشته ورزشی در سالن‌های ورزشی سرپوشیده و باغ‌های خانواده و برنامه‌های گردشگری و ... شهرداری شیراز استفاده کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان