کد خبر: ۳۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱

اقتصاد مقاومتی تنها گزینه مقابله با تهاجم اقتصادی است

یک کارشناس ارشد اقتصاد گفت: اقتصاد مقاومتی، مقاومت در برابر اقتصاد تهاجمی و خنثی کردن فشارها و ضربه‌های دشمنان خارجی و داخلی بوده و تنها و بهترین گزینه مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس عبدالحمید خسروی امروز در لامرد اظهار داشت: انتخاب گزینه اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد و استراتژی ایران در حوزه اقتصادی، حاصل درک صحیح، درست و به موقع از موقعیت و شرایط اقتصادی کشور است.

وی افزود: اعلام و نامگذاری سال‌های مختلف با رویکرد و مضامین اقتصادی مانند اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای تشخیص صحیح و نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصادی و حلقه‌ای از حلقه‌های پازل اقتصاد مقاومتی است.

کارشناس ارشد اقتصاد با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید هماهنگی بین نظام اقتصادی و اجرایی وجود داشته باشد، گفت: علاوه بر هماهنگی بین این دو نظام باید در نظام‌های سیاسی و فرهنگی نیز با نظام اقتصادی کشور هماهنگی وجود داشته باشد و می‌توان گفت آغاز کار در اقتصاد مقاومتی با اصلاح فرهنگ اقتصادی مدیران و مردم بوده و مهندسی فرهنگ عمومی الفبای اقتصاد مقاومتی است.

خسروی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی، مقاومت در برابر اقتصاد تهاجمی و خنثی کردن فشارها و ضربه‌های دشمنان خارجی و داخلی بوده و تنها و بهترین گزینه مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن اقتصاد مقاومتی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه برون‌مرزی پیام نور لامرد با اشاره به وضعیت بی‌ثباتی اقتصاد کشور در همین زمینه ابراز داشت: در شرایط فعلی که بی‌ثباتی اقتصادی بر اقتصاد کشور حاکم است باید باور و فرهنگ مدیران اقتصادی کشور این باشد که در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و تا مدیران ارشد و میانی اقتصاد به این باور نرسند که در جنگ اقتصادی هستیم نمی‌توانند تدابیر لازم را برای مقابله با تهاجم و شبیخون اقتصادی صورت گرفته اتخاد کنند.

وی ادامه داد: اگر مدیران و سیاستگزاران کشور به این باور و یقین برسند که دشمنان خارجی و داخلی هشت سال جنگ را بر کشورمان تحمیل کردند و امروز با شدت و انگیزه بالاتر و اتحاد همه‌جانبه در جبهه و عرصه اقتصادی جمع شده‌اند و در حال جنگ با انقلاب و نظام هستند، طبیعی است سیاست‌ها و تصمیمات متناسب با حالت جنگی را مانند دوران دفاع مقدس اتخاذ می‌کنند و مانند فشارها و تحریم‌های اقتصادی گذشته این بار نیز سربلند از این مرحله عبور می‌کنیم.

خسروی خاطرنشان کرد: در این شرایط با تدبیر مناسب، برنامه‌ریزی دقیق و حفظ دوچندان وحدت، اتحاد و انسجام ملی و به کارگیری تمام ظرفیت‌ها و امکانات کشور می‌توان در اقتصاد مقاومتی با گسترش ظرفیت‌های تولید داخلی، توجه به علوم بنیادین و جلوگیری از خرید کالاهای غیرضروری خارجی علاوه بر مقاومت و مقابله با تهاجم اقتصادی حتی به بازارهای خارجی نیز هجوم برد.

این استاد اقتصاد دانشگاه در ادامه ابراز داشت: ایجاد آرامش در جامعه و دامن نزدن به تورم، پرهیز از اختلافات و مسائل حاشیه‌ای، توجه ویژه به منافع ملی به جای گروهی و حزبی، باور مدیران بر وجود جنگ اقتصادی و اعتمادسازی میان مردم از ملزومات اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی می‌تواند خوداتکایی و خودکفایی را به همراه داشته باشد و ما را به اهداف متعالی خود که همان رفاه و آسایش توام با معنویت برای مردم است نزدیک کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد بسته و زنجیره گسسته در عرصه جهانی نیست و با آن می‌توان علاوه بر خنثی کردن تهاجم و تحریم‌های دشمن، بستر ثبات سیاسی و اجرایی را در کشور فراهم کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان