کد خبر: ۳۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

تشدید برخورد با خودروهای عمومی فاقد ایمنی

مدیر بازرسی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های فارس گفت: با شرکتهای حمل و نقل متخلفی که مجوز بار و مسافر برای خودروهای عمومی فاقد ایمنی صادر کنند، برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های فارس، مهدی شیراوژن اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در زمینه اجرای طرح زمستانی راهداری و ایمنی و ترافیک و الزام تجهیز ناوگان حمل ونقل عمومی (جادهای) به وسایل ایمنی، در صورت وقوع هرگونه حادثه برای این گونه خودروها به دلیل نداشتن ایمنی لازم با شرکت‌های صادرکننده مجوز تردد بار و مسافر برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: ناوگان حمل ونقل جادهای کالا و مسافر که زیر پوشش 330 شرکت حمل و نقل فعال بار و مسافر این استان قرار دارند، ملزم به همراه داشتن زنجیر چرخ، کارت معاینه فنی (از مراکز مکانیزه معاینه فنی معتبر) دستگاه سنجش سرعت و زمان سفر، لاستیک‌های آجدار قابل قبول، وسایل گرمایشی مناسب، کپسول‌های آتش‌نشانی و جعبه کمک‌های اولیه در خودروهای خود هستند.

شیراوژن تصریح کرد: درصورت بروز هرگونه حادثه احتمالی و یا در راه ماندن خودروهای فاقد تجهیزات لازم، شرکت صادرکننده بارنامه یا صورت وضعیت مسافری در این زمینه مسئول خواهد بود.

مدیر بازرسی حمل و نقل و پایانه‌های فارس خاطرنشان کرد: بر اساس ماده چهار آیین‌نامه حمل بار و مسافر مؤسسات و شرکت‌های حمل و نقل جادهای مجاز به ارائه خدمات و صدور بارنامه یا صورت وضعیت مسافری برای وسائط نقلیه عمومی فاقد تجهیزات ایمنی (به ویژه قبل از حرکت) نیستند.

وی اضافه کرد: درصورت عدم رعایت ضوابط فنی و حمل و نقلی موجود با شرکت‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود که این موارد شامل قطع خدمات، لغو موقت پروانه فعالیت یا تعطیلی نامحدود این شرکت‌ها است.

اتنهای پیام/ص

نظرات بینندگان