کد خبر: ۳۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

ورزشگاه میانرود در انتظار اعتبار مهر ماندگار است

معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: ورزشگاه میانرود شیراز با گذشت هفت ماه از سال 91 در انتظار اعتبار طرح مهر ماندگار است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس حمیدرضا نیشابوری امروز در شیراز اظهار داشت: ورزشگاه میانرود که قرار بود تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد به دلیل نرسیدن اعتبارات افتتاح آن به سال آینده موکول شد.

وی افزود: کلنگ احداث این مجموعه سال 1375 به زمین زده شد و با وجود وعده‌ها و بازدید مسئولان مختلف طی سال‌های گذشته هنوز این پروژه ملی درگیر اعتبارات بودجه‌ای است.

این مسئول تصریح کرد: در ابتدای سال 91 دولت دهم پروژه‌هایی را در قالب طرح مهر ماندگار قرار داد و این ورزشگاه نیز در این طرح گنجانده شد.

معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: با این وجود تاکنون از اعتبار 180 میلیارد ریالی تخصیص داده شده مهر ماندگار هیچ مبلغی برای این پروژه پرداخت نشده است.

نیشابوری اضافه کرد: ورزشگاه میانرود یک پروژه ملی است و اعتبارات ناچیز استانی جوابگوی هزینه‌های ساخت و تکمیل مجموعه نیست و نرسیدن اعتبار مهر ماندگار پیشرفت فیزیکی پروژه را کند کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به جدید و نوپا بودن وزارت ورزش و جوانان و گستره حوزه کاری این وزارتخانه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی باید حمایت و همراهی بیشتری با ورزش کشور داشته باشند.

این کارشناس اداره کل ورزش و جوانان فارس ورزش و سلامت جسمانی و روانی افراد یک جامعه را عامل مهمی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و ابراز داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و مبارزه با تهاجم‌های فرهنگی زمانی میسر می‌شود که در ورزش برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد.

نیشابوری تصریح کرد: شهر شیراز با وجود جمعیت میلیونی و مهاجرپذیر بودن، به علت اینکه در مرکزیت فارس است، کم‌ترین سرانه ورزشی را بین شهرستان‌های این استان دارد که برازنده پایتخت فرهنگی ایران نیست.

معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان فارس ورود سرمایه‌گذاران خصوصی و صنایع را عاملی بسیار مهم در راستای رشد ورزش و ایجاد فضاهای جدید ورزشی نام برد و گفت: این اداره آمادگی دارد تا بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در ورزش فراهم و همچنین مشورت‌های لازم را به علاقمندان ارائه کند.

وی در ادامه از روند ساخت مجموعه ورزشی شش هزار نفری شهر شیراز سخن گفت و افزود: این مجموعه با حمایت شهرداری و شورای شهر شیراز در بزرگراه حسینی‌الهاشمی در حال احداث است و با تکمیل آن می‌توان برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را در آن برگزار کرد.

نیشابوری در مورد روند پیشرفت این پروژه گفت: بزرگ‌ترین مشکل احداث مجموعه‌های ورزشی در شیراز نبود زمین مناسب است که برای احداث این مجموعه زمینی با مساعدت شهرداری در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: پیمانکار پروژه در حال آماده‌سازی و تسطیح زمین است و با پایان عملیات خاکبرداری آن کار احداث بنا آغاز می‌شود.

وی در پایان گفت: برای تسریع در روند ساخت مجموعه شش هزار نفری نیاز به ماشین‌آلات و دستگاه‌های تسطیح بیشتری است که از اداره راه و شهرسازی و دیگر ارگان‌ها دعوت به همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان