کد خبر: ۳۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

برگزاری مسابقه کتابخوانی والدین دانش‌آموزان در فارس

مسئول بسیج دانش آموزی فارس از برگزاری بزرگترین مسابقه کتابخوانی ویژه والدین دانش‌آموزان دختر و پسر در این استان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدجعفر دوستدار با بیان اینکه این مسابقه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود اظهار داشت: این مسابقه ویژه والدین دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بوده و علاقمندان می‌توانند این کتاب‌ها را از واحدهای بسیج دانش‌آموزی مدارس خود تهیه کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست 50 هزار نسخه کتاب در مدارس استان فارس توزیع شده است افزود: دانش‌آموزان تا 9 آذر ماه سال جاری مهلت دارند کتاب‌ها را از واحدهای بسیج دانش‌آموزی مدارس خود خریداری و با مطالعه آن پرسش‌نامه صفحه آخر کتاب را برای شرکت در مسابقه به واحدهای بسیج دانش‌آموزی تحویل دهند.

دوستدار ادامه داد: پس از بررسی و تصحیح پرسش‌نامه‌ها 30 دی ماه سال جاری اسامی برندگان مشخص و به منتخبان جوایزی از جمله قلم قرآنی، کارت‌های هدیه، لوازم منزل و ده‌ها هدیه دیگر تعلق می‌گیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کتاب‌های مسابقه ویژه خواهران را «رفتار والدین با دختران جوان» و عنوان کتاب پسران را «پسران چه می‌پرسند»، نام برد و بیان داشت: معتقدیم این کتاب‌ها تاثیر بسزایی در نحوه رفتار و ارتباط والدین با فرزندان خود دارد و در ارتباط مفید بین فرزند و خانواده نیز می‌تواند در سطح جامعه موثر باشد.

دوستدار خاطرنشان کرد: موضوع و سرفصل‌هایی که در کتاب «رفتار والدین با دختران جوان» به آن اشاره شده شامل مراقبت‌ها، وظایف والدین در برابر دختران، رفتار والدین در قرآن، رفتارهای ناروا و والدین و سفارش‌ها است.

این مسئول ادامه داد: در کتاب ویژه «پسران چه می‌پرسند» نیز به موضوع‌های مهمی از جمله بلوغ و تکلیف، غریزه جنسی، ارتباط دختر و پسر، محرم و نامحرم، اعتیاد، رفتار با والدین، ازدواج، آرایش و پیرایش و موارد دیگری که شایسته یک نوجوان باشد به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم تربیت و سازنده شخصیت دختران و پسران والدین و نوع رفتار آنان است گفت: والدین به عنوان افرادی که در محیط خانواده و در شکل‌گیری خلق و خوی فرزندان نقش و تاثیر بسزایی دارند می‌توانند با برخوردها و رفتارهای خود فضائل و رذایل اخلاقی را در نهاد فرزندانشان بنیان گذارند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس تصریح کرد: امیدواریم اجرای طرح بزرگ کتاب والدین دانش‌آموزان ره‌توشه‌ای برای اولیا و مربیان باشد.

 

نظرات بینندگان