کد خبر: ۳۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

سرانه هر دانش‌آموز در فارس 8 کتاب است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: سرانه کتاب برای دانش‌آموزان در مقاطع سه‌گانه تحصیلی استان فارس هشت کتاب است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، صمد طوبایی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و در نظر گرفتن 400 میلیون تومان برای تهیه کتاب مدارس این استان، سرانه هر دانش‌آموز به هشت کتاب رسید.

وی افزود: در راستای توسعه فرهنگ مهدویت با همکاری بنیاد حضرت مهدی (عج) سه کتاب برای دوره ابتدایی و راهنمایی در مدارس فارس توزیع می‌شود.

طوبایی تصریح کرد: سه کتاب نیز با موضوعات حوزه مهدویت برای دانش‌آموزان و اولیای آنان در سالروز آغاز امامت حضرت قائم (عج) به مسابقه گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در جایزه‌هایی که به دانش‌آموزان اهدا می‌شود برای گسترش فرهنگ کتابخوانی سعی کرده‌ایم از کالاهای فرهنگی استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه از برگزاری 800 نمایشگاه کتاب به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در 800 مدرسه این استان خبر داد.

طوبایی ابراز داشت: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی 300 میلیون تومان از اعتبار فرهنگی این استان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس فارس اختصاص داده شده است.

این مسئول بیان کرد: با تخفیفی که از ناشران گرفته می‌شود، در مجموع می‌توان گفت که در سال تحصیلی جاری مبلغی در حدود 400 میلیون تومان برای تهیه کتاب اختصاص می‌یابد و به این میزان کتاب وارد کتابخانه‌های مدارس فارس می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد کتاب‌خوانی و مطالعه، گفت: هدف از هزینه‌های صرف شده در مورد کتابخوانی، افزایش سرانه کتابخانه‌ها، افزایش ساعات مطالعه و تشویق دانش‌آموزان به نویسندگی است.

وی تصریح کرد: سعی داریم دانش‌آموزان را به حدی برسانیم که وارد حوزه نگارش و تولید محتوا شوند و از مرحله کتابخوان بودن عبور کنند که در این زمینه حضور 16 مقاله دانش‌آموزان فارسی در جمع کتاب‌های چاپ شده وزارتخانه بیانگر موفقیت نسبی در این زمینه است.

طوبایی خاطرنشان کرد: سال گذشته برنامه‌ای در مورد مقاله‌نویسی با عنوان «کتاب من» در مدارس راهنمایی و متوسطه اجرا شد که از 140 اثر ارسالی به وزارتخانه، 33 اثر از استان فارس بود.

وی در ادامه تصریح کرد: از این مقالات، عناوین برتر در قالب کتاب‌هایی چاپ می‌شود که از 30 کتاب دانش‌آموزی چاپ شده، 16 کتاب مربوط به نویسندگان دانش‌آموز فارس است که پنج‌شنبه هفته جاری در تهران رونمایی می‌شود.

 

نظرات بینندگان