کد خبر: ۳۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱

عروسک‌های شیرازی در راه بازار

سرپرست معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هشت عروسک بومی در استان فارس شناسایی شده است و قابلیت تولید انبوه را دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، علی گنج کریمی بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از مجموعه قصه‌های بومی استان فارس، اظهار داشت: توانمندی صنعت عروسک‌سازی این فرصت را ایجاد نکرد که عروسک‌های بومی به صورت انبوه تولید شوند.

وی افزود: گستره و شعاع حرکت‌های فرهنگی محاسبه‌ناپذیر است و هر چه در این زمینه سرمایه‌گذاری شود ارزش دارد.

گنج کریمی ادامه داد: استان فارس در چاپ کتاب پیشتاز است و کتاب‌هایی که با تاکید بر فرهنگ فولکلور و بومی هر منطقه به چاپ می‌رسد در رونق تحقیقات، معرفی نویسنده و صفحه‌آرا تاثیر دارد، حوزه نقد را پویا می‌کند و پویایی نقد گسترش کتابخوانی را رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: با وجود رسانه‌های مختلف هنوز کتاب جایگاه خود را دارد و هوشمندی مسئولان را می‌طلبد که اعتبارات را به سمت امور فرهنگی سوق دهند.

گنج کریمی اضافه کرد: با وجود تخصیص اعتبارات کم که به حوزه هنری این کانون تعلق می‌گیرد، کارکنان توانمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کارهای بزرگ و ماندگاری را در عرصه فیلم، کتاب و سرگرمی آفریده‌اند.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: نزدیک به 200 اثر که در استان فارس گردآوری شده، مبین توان مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این استان است.

وی در ادامه ابراز داشت: طرح سیمرغ، آثار و قصه‌های بومی محلی استان‌های مختلف را جمع‌آوری کرده و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گفته وی، در تهران 69 عنوان کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین چاپ به زیور طبع آراسته شد و 65 کتاب نیز تجدید چاپ شدند.

سرپرست معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: نحوه برگزاری مراسم محرم و عزاداری ابا عبدالله‌الحسین (ع) الگویی برای تمام کارهای فرهنگی است که بدون تشکیل کارگروه، بخشنامه، اعتبار و اجبار خود مردم به بهترین نحو کار را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: امور فرهنگی و از جمله جشنواره رضوی نیز باید به همین صورت جلو برود و نباید با ایجاد جو رقابت و اضافه کار و گزارش از کم‌کاری و ... کار را به بیراهه کشاند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان