کد خبر: ۳۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

صنـدوق ضمانت صادرات ایران در تمام استان‌ها افتتاح می‌شود

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ‌گفت: صنـدوق ضمانت صادرات ایران در تمام استان‌ها افتتاح می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدکاظم دوست‌حسینی بعد از ظهر امروز در آیین روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی شیراز اظهار داشت: افتتاح شعب صندوق ضمانت صادرات در استان‌ها برای حمایت بیشتر از صادر کنندگان است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ابراز داشت: فارس با توجه به رشد خوبی که در صادرات داشته به عنوان نخستین استان کشور است که شاهد افتتاح شعبه صندوق ضمانت است.

وی گفت: صندوق، ضمانت شش استان را مشخص کرده تا شعب استانی خود را برای تسهیل در خدمات در آنها دائر کند.

دوست حسینی اضافه کرد: شعب استانی صندوق ضمانت این فرصت را برای صادرکنندگان ایجاد می‌کند تا با شرایط راحت‌تر از خدمات صندوق بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به اینکه نباید از صادرات مواد خام به تنهایی خوشحال باشیم تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد شود که این مواد در کشور در چرخه تولید قرار گیرند.

وی اضافه کرد: با افزایش ارزش افزوده مواد خام در کشور شاهد تحولات بهتری در حوزه اقتصاد کشور هستیم.

دوست حسینی گفت: در انتخاب صادر کننده نمونه باید به افرادی توجه شود که کمتر از تسهیلات بهره می‌گیرند و تلاش مضاعف برای افزایش صادرات به خرج می‌دهند.

در ادامه محمد نهاوندی سرپرست معاونت کمک‌های فنی تجاری سازمان توسعه تجارت طی سخنانی گفت: فلسفه تجلیل از صادرکنندگان نمونه این است که ما شاهد استقلال بیشتر اقتصادی باشیم.

وی گفت: اقتصاد ما باید از وابستگی به نفت رها شود تا شاهد تحولی جدی در توسعه کشور باشیم.

نهاوندی اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت به دنبال حمایت جدی از صادر کنندگان بوده که در این راستا توسعه زیرساخت‌ها اولویت اصلی سازمان است.

سرپرست معاونت کمک‌های فنی تجاری سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: حمایت از پایانه‌ها از جمله سیاست‌های سازمان است که در استان فارس نیز این حمایت صورت گرفت.

وی در پایان گفت: البته به خاطر اینکه در حمایت پایانه‌ها سهم دولت و بخش خصوصی مشخص است به دلیل حضور اندک بخش خصوصی استان فارس از برخی استان‌ها عقب افتاد.

مراسم روز ملی صادرات و افتتاح نخستین شعبه استانی صندوق ضمانت صادرات با حضور مسئولان کشوری و استانی امروز در شیراز برگزار شد.

 

برچسب ها: صندوق ، ضمانت ، شیرازه
نظرات بینندگان