کد خبر: ۳۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۱

پرداخت مبالغ کلان به مداحان غیربومی در آباده

مگر روضه امام حسینی که مداحان وارداتی می خوانند با روضه امام حسینی که مداحان آباده ای میخوانند فرق دارد؟

به گزارش شیرازه به نقل از آباده نما هرساله با فرا رسیدن ایام محرم شور و جوششی را در سطح شهر فرهنگی آباده شاهد هستیم. کوچه ها و خیابان ها و معابر پر می شود از نمادهای عزاداری سید و سالار شهیدان "حضرت اباعبدالله الحسین" که الحق و الانصاف به فرموده امام خمینی (ره) "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" پی می بریم که در جامعه شور حسینی به چه اندازه است.

از ابتدای شهر تا انتهای شهر بنرهای تبلیغاتی زیادی از مراسمات سینه زنی و زنجیرزنی هیئات مذهبی که با رنگ و لعاب دلنشینی نصب شده چشم های هر رهگذری را به خود خیره می کند و شاید از خود بپرسد: "دعوت یا تبلیغ؟" .در این شهر قبل از فرا رسیدن ماه محرم بیشتر صحبت های مردم کوچه و بازار در مورد مداحانی است که قرار است در ایام محرم نوای دلنشین آرام بخش روح عاشقان اهل بیت(ع) باشد. البته با توجه به سطح تفکر و بینش بالای مردم فرهیخته آباده پرس و جو در مورد برنامه های مذهبی جای تعجب ندارد. با آمدن ایام عزا بازار گرمی مداحی آغاز می شود. مداحانی از گوشه و کنار کشور اسلامی ایران و حتی جهان پا به عرصه مداحی شهرستان آباده می گذارند.

در میان این هیاهو که هر هیئتی فقط به دنبال عظمت مراسم خود است حرف از پرداخت مبالغ میلیونی دستمزد مداحان به میان می آید. مبالغی که فکر هرشنونده ای را به خود مشغول می کند؛ "از کجا؟"

چرا در شهر آباده که جوان های خوش صدایی را در خود پرورش داده است، نباید میدان عرض اندام جوان های مداح شهر باشد؟

چگونه است که آباده را در کشور به عنوان خوش صداترین و با استعدادترین افراد می شناسند اما در شهرخودشان هیچ جایگاهی ندارند؟

مگر هنوز صدای گروه سرود بچه های آباده طنین انداز مجالس و محافل مذهبی کشور نیست؟

مگر سرود مادر مادر آباده در دوران دفاع مقدس باعث افتخار شهرمان نشد؟

مگر روضه امام حسینی که مداحان وارداتی می خوانند با روضه امام حسینی که مداحان آباده ای میخوانند فرق دارد؟

و هزاران سئوال دیگر که ذهن بسیاری از مردم این شهر را آزرده است.

بنا به فرموده امام صادق (ع) که باید به مداح صله داد و این را همه میدانیم که باید از مداح و منبری تشکر کرد ولی با چه قیمتی؟

باید به این واقعیت واقف باشیم که هیچگاه "برف دم خانه قرب ندارد" و "مرغ همسایه غاز است". اما مطالبه ای که مردم از مسئولین و نهادهای مربوطه دارند، نظارت قاطع و جدی تری به این نهادهای مردمی داشته باشند؛ چرا که با همان مبالغ کلان و کهکشانی که تنها برای ساعتی مداحی پرداخت می کنند، رضایت خداوند را به گونه ای دیگر بدست آوریم؛ راه اندازی کارگاه تولیدی، تهیه جهاز نوعروسان بی بضاعت، تامین سرمایه بیمارستان قلب و عروق شهرمان و... از جمله باقیات صالحاتی است که قطعا ماندگارتر خواهد بود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان