کد خبر: ۳۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱

پیشرفت 85 درصدی موزه بزرگ احمد نی‌ریزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از پیشرفت 85 درصدی پروژه ساخت موزه سنگ و خوشنویسی احمد نی ریزی خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز ، فریدون فعالی اظهار داشت: ساخت ساختمان و تأسیسات موزه احمد نی ریزی به اتمام رسیده و هم‌اکنون ساختمان در مرحله نازک‌کاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین به محوطه‌سازی پیرامون این موزه اشاره کرد و گفت: بخشی از عملیات محوطه‌سازی به اتمام رسیده و تکمیل بخش دیگر محوطه‌سازی موزه به‌زودی آغاز می‌شود.

فعالی از بهره‌برداری کامل ساختمان موزه در آینده نزدیک خبر داد و با اشاره به هزینه‌کرد 10 میلیارد ریالی برای ساخت این موزه از ابتدای کار تاکنون گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از بزرگ‌ترین موزه سنگ و خوشنویسی در فارس باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه ساخت موزه بزرگ نی‌ریز از سال 1384 آغاز شده است، تصریح کرد: این پروژه در زمینی به وسعت 5 هزار مترمربع و زیربنای حدود یک‌هزار مترمربع به عنوان موزه سنگ و خوشنویسی در کنار یادمان کاتب مشهور قرآن کریم استاد میرزا احمد نی ریزی درحال احداث است.

فعالی در پایان افزود: این موزه شامل گالری اصلی، دو گالری فرعی، فضای اداری آزمایشگاه مرمت، گنجینه اشیای تاریخی، دو سالن کنفرانس و جلسات و فضای نمایشگاهی است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان