کد خبر: ۳۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۱

عذرخواهی وزیر کافی نیست/دولت آلمان باید رسما عذرخواهی کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آلمان باید در مورد تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین به طور رسمی عذرخواهی کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، ضرغام صادقی در حاشیه مراسم نماز جمعه امروز شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد تعرض اعضای گروهک تروریستی منافقین و عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در برلین تنها عذرخواهی وزیر امور خارجه آلمان کفایت نمی‌کند.

وی افزود: تعرض به سفارت ایران در برلین یکی از تلاش‌هایی است که استکبار بعد از شکست رژیم صهیونیستی در غزه برای فرافکنی و کمرنگ کردن پیروزی مردم غزه طرح‌ریزی کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود محافظت توسط پلیس آلمان و حمله به سفارتخانه یک کشور در عرف دیپلماتیک قابل قبول نیست و دولت آلمان باید از نظر حقوق بین‌المللی پاسخگو باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: تفاوت مقاومت مردم غزه با جنگ‌های قبل در این بود که این بار خود اسرائیل برای آتش‌بس پیشقدم شد و کشورهایی را واسطه این کار قرار داد.

صادقی خاطرنشان کرد: مردم غزه توسط موشک‌هایی که ساخته دانشمندان ایران بود گنبد به اصطلاح آهنی را شکستند و تبلیغات توخالی رژیم صهیونیستی برای دنیا آشکار شد.

وی بیان کرد: بنابر اعتراف افرادی مانند هیلاری کلینتون، هنری کسینجر، جان بولتن و رایس نفوذ ایران بر منطقه در هیچ دوره‌ای این‌قدر قوی نبوده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با وجود تمام توطئه‌های اقتصادی به جای اینکه جمهوری اسلامی در محاصره قرار بگیرد این حلقه محاصره اسرائیل است که روز به روز تنگ‌تر می‌شود.

صادقی در ادامه گفت: این اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی یک شکر نعمت به دنبال دارد و آن اینکه در تبعیت از مقام معظم رهبری تمام مسئولان قوا با همدلی به خدمت به مردم همت گمارند.

نظرات بینندگان