کد خبر: ۳۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱

برخورد با بدحجابی در دانشگاه‌های کازرون

بسیج دانشجویی کازرون از انتقاد امام جمعه این شهر مبنی بر وجود بدحجابی در دانشگاه‌های این شهرستان با صدور بیانیه‌ای حمایت کرد و خواستار برخورد با این پدیده شوم شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، در بیانیه تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کازرون در حمایت از سخنان اخیر امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه این شهر مبنی بر رعایت حجاب و پوشش اسلامی دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در شهر کازرون آمده است: ضربه بدحجابی و بدپوششی بر سلامت روان جامعه بر کسی پوشیده نیست، بنابراین برای شتاب بخشیدن به حل این معضل، دانشگاه‌ها باید نه تنها با ابزار فرهنگی بلکه از دیگر ابزار قانونی نیز استفاده کنند.

در ادامه بیانیه آمده است: هرچه می‌گذرد بیش از پیش خاموشی و سکوت مسئولان با مقوله حجاب و پوشش صحیح اسلامی آشکار می‌شود که بی‌برنامگی در این زمینه را نشان می‌دهد.

بسیج دانشجویی کازرون در این بیانیه از مسئولان دانشگاه‌ها خواسته است به موجب تصویب و ابلاغ طرح حجاب و عفاف در سال 84 برنامه جامع پوشش و حجاب را با در نظر گرفتن الگوی اسلامی ایرانی در محیط دانشگاه تدوین کنند.

این بیانیه می‌افزاید‌: نهادهای فرهنگی این شهرستان موظف به ترویج فرهنگ عفاف در جامعه و دانشگاه‌ها بوده بنابراین از مسئولان این نهادها انتظار می‌رود با رویکرد تعاملی، توان خود را در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج پوشش اسلامی دوچندان کنند.

در بخشی دیگری از این بیانیه تصریح شده است: نهادهای ذیربط با مقوله پوشش و حجاب باید مراکزی را برای عرضه لباس‌های اسلامی دایر کنند تا تهیه پوشاک اسلامی برای عموم آسان شود.

در ادامه بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان کازرون از مسئولان دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی کازرون خواسته شده است که به بومی‌سازی دانشجویان دختر توجه بیشتری کنند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ما دانشجویان انقلابی و بسیجی دانشگاه‌های کازرون ضمن اعلام حمایت از واکنش اخیر امام جمعه این شهر در نماز جمعه این هفته مبنی بر رونق بدحجابی در دانشگاه‌ها و عدم رعایت آن از سوی دانشجویان دختر غیربومی، از مسئولان دانشگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط خواستار برخورد صحیح قانونی و جدی با پدیده بدحجابی در محیط مقدس دانشگاه هستیم.

 

نظرات بینندگان