کد خبر: ۳۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱

گرفتن وجه اضافی از مردم در معاملات مسکن شیراز

گرفتن وجه اضافی از مردم در بنگاه‌های معاملات مسکن در شیراز رواج بسیاری یافته است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، بنگاه‌ها و مشاوران املاک متخلف در شیراز از طرفین معامله مبالغی بسیار بیشتر از نرخ قانونی دریافت می‌کنند.

گرانی مسکن از یک طرف و حضور افراد سودجو و دلال در بنگاه‌ها، هزینه قراردادهای مسکن را در شیراز به سطحی نامتعارف رسانده است.

گرانی مسکن در حال حاضر به بزرگترین دغدغه جوانان برای ازدواج تبدیل شده و طرح مسکن مهر نیز تاکنون نتوانسته است گره از این مشکل باز کند.

بالا رفتن بی‌حد و حساب نرخ اجاره بها در شیراز زندگی را برای مردم بسیار سخت کرده و نبود نظارت کافی از طرف سازمان‌های مسئول به این روند دامن زده است.

قیمت‌های رهن و اجاره حتی در مناطق پایین شهر نیز روند صعودی بسیاری داشته و موجب شده است تا قشرهای ضعیف جامعه فشار بسیاری را تحمل کنند.

قیمت یک واحد آپارتمان 100 متری در مناطق متوسط و پایین شهر کمتر از 120 میلیون تومان نیست حال یک دستمزدبگیر با درآمد 400 هزار تومانی خود چطور جوابگوی هزینه‌های سرسام‌آور زندگی و امیدوار به صاحبخانه شدن باشد.

در چنین شرایطی می‌طلبد مسئولان با تدوین بسته‌های حمایتی از اقشار محروم و ضعیف جامعه، نظارت دقیق بر عملکرد فعالان بخش مسکن، این آشفته بازار را بهبود بخشند و سامانی به وضع فعلی دهند.

طرح مسکن مهر نیز می‌تواند گره‌گشای مشکل مسکن افراد بی‌خانمان باشد البته اگر در مسیر صحیحی هدایت شده و واحدهای مورد نظر در موعد مقرر به متقاضیان تحویل شود.

از طرفی سازندگان مسکن و صاحبان خانه‌های استیجاری نیز حرف‌هایی برای گفتن دارند و با مشکلات ویژه خود و سرمایه‌گذاری که در این مسیر صورت داده‌اند، دست و پنجه نرم می‌کنند که می‌طلبد متولیان امر در این زمینه چاره‌اندیشی اساسی کنند.

 

برچسب ها: مسکن ، بنگاه ، معاملات ، وجه ، شیرازه
نظرات بینندگان