کد خبر: ۳۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱

ضرورت بازنگری در قانون شهرداری‌ها

شهردار شیراز گفت: قانون شهرداری‌ها مر بوط به بیش از 57 سال پیش و در سال 1334 مصوب شده است و باید در آن بازنگری صورت گیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر اینکه امروز نیازهای شهر را نمی‌توان حتی با یک دهه قبل نیز مقایسه کرد، اظهار داشت: ضرورت در روند برنامه‌ریزی و مطالعه، داشتن نگاه‌های بلندمدت است،‌ نگاهی که بتواند نیازهای چند ساله را پاسخگو باشد و باید به امور سرعت بدهیم و جلوتر از زمان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه قانون شهرداری‌ها در سال 1334 مصوب شده است، و باید در آن بازنگری صورت گیرد، گفت: در زمان تدوین قانون شهرداری‌ها کمتر به موضوع سرمایه‌گذاری و لزوم مشارکت‌ها توجه شده است.

شهردار شیراز اعتمادسازی را سخت و حفظ اعتماد مردمی را سخت‌تر توصیف و تصریح کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم طرح‌های عمرانی را در شیراز در کمتر از یک‌سال اجرایی و تکمیل کنیم، که این امر ایجاد اعتماد می‌کند.

پاک فطرت بیان کرد: اگر مردم به ما اعتماد کنند، جذب سرمایه‌گذار نیز راحت‌تر می‌شود و ما می‌توانیم حتی از سرمایه‌های اندک مردم استفاده مطلوب را داشته باشیم و به ثروت‌مند شدن شهروندان کمک کنیم که به یقین باید با عدالت همراه باشد.

وی ادامه داد: در پروژه‌های سرمایه‌گذاری که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است، اگر یک سطح تجاری دادیم، سه تا چهار سطح پارکینگ داریم، یعنی هدف ما تأمین پارکینگ بوده است و این‌گونه نیست که یک مجموعه‌ تجاری بزرگ بدون پارکینگ و بدون مراکز فرهنگی احداث کنیم و مشکلات و معضلاتی را برای مردم شهر به وجود آوریم.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: در تمام این مجموعه‌هایی که ساخته می‌شود به‌حتم نمازخانه در نظر گرفته شده است.

شهردار شیراز همچنین تصریح کرد: بیشتر این پروژه‌ها در جنوب شهر است و دو پروژه‌ بزرگ در دروازه کازرون قرار گرفته که اگر ساخته شود معضلات این منطقه را بسیار کم می‌کند و ارزش افزوده به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان