کد خبر: ۳۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱

شناسایی بافت‌های فرسوده روستایی لامرد

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لامرد گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته بافت‌های فرسوده مسکن روستایی این شهرستان توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها‌ شناسایی می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس حسین غلامزاده امروز در لامرد اظهار داشت: از سال 85 تاکنون تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به 5 هزار و 53 واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن شهرستان لامرد ارائه شده است.

وی افزود: از همین تعداد 714 واحد مسکونی دیگر در سال جاری به بانک‌های مربوطه معرفی شده است که نسبت به دیگر شهرستان‌های همجوار در دو موضوع معرفی به بانک و جذب در رتبه بالا قرار گرفته‌ایم.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لامرد از شناسایی بافت‌‌های فرسوده روستایی توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستا‌های شهرستان لامرد خبر داد و گفت: با برگزاری چند جلسه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سالن اجتماعات شهید جنگ‌آور فرمانداری شهرستان لامرد و بخشداری‌‌های این شهرستان، هماهنگی‌های لازم به منظور شناسایی بافت‌های فرسوده واحد‌های مسکونی روستاها توسط دهیاران و شورای‌‌های اسلامی صورت گرفت.

غلامزاده اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پیش از پایان سال جاری می‌توانیم 300 واحد مسکونی از بافت‌ فرسوده روستاهای شهرستان لامرد را به بانک‌‌های مربوطه معرفی کینم.

این مسئول با بیان اینکه هر چقدر تقاضای مقاوم‌سازی در سطح روستاها تا پیش از پایان سال جاری انجام شود بنیاد مسکن شهرستان لامرد پاسخگوی تمام این تقاضاها خواهد بود ادامه داد: از نظر سهمیه هیچ‌گونه محدویتی وجود ندارد و در صورت افزایش تقاضای مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده روستاها می‌توانیم سهمیه اختصاص یافته به شهرستان لامرد را افزایش دهیم.

وی به ساخت مسکن‌های مهر خودمالک در شهر لامرد نیز اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون یک‌هزار و 687 متقاضی اخذ تسهیلات ساخت مسکن مهر خودمالک در شهر لامرد به بانک مسکن معرفی شده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و 484 متقاضی با بانک مربوطه قرارداد بسته و مشغول ساخت و ساز واحد مسکونی خود هستند.

مدیر بنیاد مسکن لامرد با اشاره به بازسازی صددرصدی بافت‌های فرسوده پنج روستا در منطقه شرق شهر اهل بخش اشکنان در همین زمینه ابراز داشت: در روستاهای کال و پاقات از توابع بخش اشکنان 80 درصد از بافت‌‌های فرسوده روستایی باسازی و مقاوم‌سازی شده است.

غلامزاده خاطرنشان کرد: در روستای لاور خشت نیز 90 درصد از بافت‌های فرسوده این روستا باسازی و مقاوم‌سازی شده است.

عضو شورای اداری شهرستان لامرد در ادامه سخنان خود از تمام مردم روستاهای شهرستان لامرد که در واحد‌های مسکونی غیرمقاوم سکونت دارند درخواست کرد با مراجعه به دهیاری و بخشداری محل زندگی خود نسبت به اخذ پروانه ساخت اقدام و به منظور دریافت وام مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده مسکن روستایی به بنیاد مسکن این شهرستان مراجعه کنند.

غلامزاده در همین زمینه تصریح کرد: به منظور حال رفاه مردم ساکن روستاهای لامرد و جلوگیری از اتلاف وقت آنان مراحل تشکیل پرونده وام مقاوم‌سازی بافت‌های روستایی به دفاتر پیشخوان دولت این شهرستان واگذار شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان