کد خبر: ۳۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
افشاگری در دقیقه 90!

دفاع جانانه از شش سال پر حاشیه!/ واقعا شورای سوم موفق بود؟

نقیب‌زاده هم‌چنان هدف 90، قطار شهری و طرح ترافیک را از نقاط قوت شورای سوم می‌داند.
شیرازه - چندی دیگر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود، انتخاباتی که در آبادانی و توسعه اسلامی و بومی شهرها و روستاهای کشور عزیزمان، می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند. اما در این میان برخی رفتارها و مواضع، کمی عجیب به نظر می‌رسد. یک نمونه از این رفتارهای عجیب، بزرگ‌نمایی‌ها و بعضا برخی افشاگری‌هایی است که این روزها حال انجام است. جدای از افزایش ملموس مصاحبه‌ها و اعلام مواضع برخی شورائیان در ماه‌‌های گذشته، متاسفانه مشاهده می‌شود که اینان هم‌چنان بر مسیری که طی این شش سال طی کرده‌اند، افتخار می‌کنند! یک نمونه از این رفتارها در نشستی که یکی از خبرگزاری‌ها با دو تن از اعضای فعلی شورای شهر شیراز صورت گرفت، دیده می‌شود.

در این نشست موارد قابل بررسی متعددی بیان شد که طی روزهای آتی به آن‌ها اشاره می‌شود اما در این میان تلاش برای موفق نشان دادن شورای شهر طی این شش سال از سوی نقیب‌زاده،‌ جالب به نظر می‌رسد.

نقیب زاده در پاسخ به این سوال که چه کاری در شورای سوم صورت گرفته که آن را کامل‌تر از شورای دوم می‌کند گفت: «برنامه پنج ساله شهرداری شیراز که با پیگیریهای جدی تا پایان زمان فعالیت شورای سوم به تصویب نهایی خواهد رسید که با این چشم انداز شهردار شیراز به خوبی می داند که تا پنج سال آینده شیراز باید به چه نقطه ای برسد. افزایش بودجه شهرداری شیراز از دیگر فعالیت های مهم شورای شهر سوم بود که در سال جاری این بودجه به یک هزار و 500 میلیارد تومان رسید در حالیکه این افزایش بودجه هیچ مشکلی را برای شهروندان شیرازی ایجاد نمی کند. افزایش بودجه شهرداری شیراز به معنی توسعه و افزایش خدمات به شهروندان است و از طرفی دیگر سد تنگ سرخ با پیگیری های مکرر شورای شهر شیراز کلنگزنی شد در حالیکه دو دهه این بحث در شیراز پیگیری شد و امروز دارای ردیف بودجه مستقل است. طرح ترافیک شیراز از دیگر مباحث بسیار مهمی است که در شورای شهر شیراز پیگیری و به زودی اجرایی می شود و باید به تمامی این فعالیت ها وضعیت قطار شهری را نیز اضافه کرد.»

فارغ از برخی مباحث که نیاز بررسی دقیق کارشناسی دارند،‌ می‌توان به سه مورد اشاره کرد که نقیب زاده آن‌ها را هم‌چنان نقاط قابل افتخار شورا می‌داند: هدف 90، طرح ترافیک و وضعیت قطار شهری.

در خصوص طرح تبعیض‌آمیز هدف 90 شیرازه تا کنون بسیار نوشته است و برخی از چهره‌های شاخص استانی هم‌چون آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز نیز در این خصوص موضع مشخص داشته و دارند اما متاسفانه اجرای هدف 90، هم‌چنان یک مبنا و آرمان برای شورائیان است که به نظر می‌رسد قصد جدی دارند آن را در صورت ورود به شورای بعدی، ادامه دهند. بعید نیست ادامه طرز فکرهای کنونی در شورای سوم که از گرایش‌های مختلف سیاسی نیز هستند اما اساسا بر سر مدل توسعه تفاوت آشکاری با یکدیگر ندارند، به محض ورود به شورا، هدف 95، 97 و چیزی مانند این را سریع تصویب کنند!

طرح ترافیک نیز که بنا بود تابستان گذشته برگزار شود، آن‌قدر ابهام و ضعف داشت که با مخالفت هایی مواجه و در نهایت از سوی استاندار فارس در آن زمان لغو شد. البته ظاهرا دوباره اراده‌‌هایی برای عملیاتی کردن آن وجود دارد. باید پرسید چه نکته مبهمی و چه ضعفی در این طرح از میان رفته است و چه زیرساختی که سال قبل نبوده، امسال مهیا شده است که دوباره همه به دنبال اجرای این طرح هستند؟

اما وضعیت قطار شهری شیراز که البته داستانی به بلندای چندین سال دارد، خواندنی‌تر است. مطمئنا در این طرح که حالا مهر ماندگار هم شده است تا در همین دولت به اتمام برسد، حرف‌های بسیاری وجود دارد منصفانه نیست که همه کاستی‌ها را بر گرده شورا و شهرداری شیراز انداخت اما به دور از انصاف است که قول‌های امروز و فردای آنان برای افتتاح قطار شهری که هنوز انجام نشده است را فراموش کرد. به جای افتخار به این مساله، باید اعضای شورا پاسخ بدهند که قرار بود این طرح چند ساله تمام شود؟ چند بار قول افتتاح آن بدون احتساب ایجاد توقع در مردم که می‌تواند تلقی ناکارآمدی برخی را نشان دهد، به مردم داده شد و عملی نشد؟

شیرازه طی روزهای آینده به برخی نکات قابل تامل دیگر در اظهارات دو تن از اعضای شورای کنونی می‌پردازد.

انتهای پیام/523

نظرات بینندگان