کد خبر: ۳۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
مخترع طلایی فارس در ژنو خبر داد:

جلوگیری از 14 میلیارد دلار اتلاف انرژی

دو نفر از نخبگان و مخترعان جوان شيرازي كه در جشنواره اختراعات ژنو، موفق به كسب مدالهاي طلا و نقره جهان و عنوان بهترين اختراع جهان در سال 2013 از پارك علمي فناوري هنگ‌كنگ شده‌اند، در جمع خبرنگاران، با تشريح چگونگي دستيابي به اين موفقيت، از همراه نبودن مسئولان و حمايت نشدن، سخت گلايه كردند.

به گزارش شیرازه به نقل از واحد مرکزی خبر، سه مخترع فارسی 2 نشان طلا و یک نقره چهلمین دوره مسابقات اختراعات ژنو را به دست آوردند .
محمدرضا منشی زاده ، اصلان کشکولی محمدی و بابک دشت دار علاوه بر کسب 2 نشان طلا و یک نقره موفق به کسب جایزه ویژه بهترین مخترعان جهان از پارک علم و فناوری دانشگاه هنگ کنگ شدند .
منشی زاده که به علت ابداع دستگاهی که مانع آلودگی گازهای فلر می شود در بخش نفت موفق به کسب مدال طلا شد ، گفت : گازهای فلر بسیار آلوده است و با این دستگاه علاوه بر جلوگیری از این آلودگی می توان از این گازهای سمی ، متانول تولید کرد .

فلر (flare) برای توصیف یک شعله بی حفاظ بکار برده می شود که گازهای مازاد را می سوزاند .
این پدیده در تاسیسات نفتی، پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمیائی به منظور ایمنی کارکنان و تجهیزات موجود در محل کاربرد دارد .
منشی زاده مراحل تحقیق این اختراع را یک سال ذکر و خاطرنشان کرد: به محض اتمام کار آن را در «آی اس آی» به ثبت رساندم .
طرح شوتینگ بیمارستانی مکانیزه الکترومغناطیس زباله دیگر ابداعی است که در ژنو نشان نقره کسب کرد .
اصلان محمدی کشکولی مبتکر این طرح گفت : دفن زباله های بیمارستانی باعث می‌شود که عامل بسیاری از بیماری اعم از قارچ، انگل یا ویروس که گاهی در لخته خون‌ها باقی می‌ماند، به خاک، آب و هوا منتقل شود و منطقه را آلوده کند.
محمدی افزود : یکی از مزایای دستگاه ابداعی وی این است که بدون دخالت انسان زباله را ضدعفونی، تصفیه و تفکیک می‌کند.
دکتر بابک دشت کار نیز مخترع برنده نشان طلا از جشنواره ژنو دیگر جوان استان فارس است که آنتی بیوتیکی ابداع کرده که هیچ‌گونه عوارضی برای بدن ندارد.
آنتی بیوتیک موضعی متشکل از 4 گیاه بومی استان فارس است که در رفع باکتری های عفونی ، بیمارستانی ، پای دیابتی و عفونت های دهان و دندان تاثیر مطلوب تری از سایر آنتی بیوتیک ها دارد .
مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات ژنو سوئیس 25 فروردین امسال باحضور 2500 شرکت کننده و بیش از 4 هزار طرح از کشورهای مختلف جهان برگزار شد .
نظرات بینندگان