کد خبر: ۳۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
مدیر کل دفتر امور شهری و شورای استانداری فارس:

هنوز رای نقض شده به استانداری ابلاغ نشده است

در این مورد هنوز رای به استانداری ابلاغ نشده است که این عضو می تواند در انتخابات شرکت کند.
به گزارش شیرازه، مدیر کل دفتر امور شهری و شورای استانداری فارس در حاشیه بازدید از ستاد انتخاباتی شوراهای شهرستان شیراز در جمع خبرنگاران گفت: براساس قانون اگر اعضای شورا انحرافاتی داشته باشند، پرونده برای آن ها تشکیل می شود و برای بررسی به شورای حل اختلاف ارسال می شود و دفتر امور شهری استانداری نیز به شکایات رسیدگی می کند.
کشتکار بیان داشت: درصورت وجود تخلف در شوراها اظهارت به صورت مکتوب گرفته می شود و پرونده به شورای حل اختلاف برای تعیین تکلیف ارسال می شود.
وی اظهار داشت: اگر تخلف در خصوص یکی از اعضا باشد براساس قانون یا مجازاتی برای آن ها در نظر گرفته می شود یا در بدترین حالت سلب عضویت می شوند و کسانی که سلب عضویت می شوند که با توجه به رای صادره نمی توانند برای یک دوره یا برای همیشه کاندیدا شوند. کشتکار خاطرنشان کرد: از جمله شوراهایی که به دلیل تخلفات منحل شده، شورای شهر جویم بوده است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شورای استانداری در خصوص اخبار رسیده در مورد نظر هیات 9 نفره حل اختلاف تهران درخصوص رای سلب عضویت و ممنوعیت شرکت یکی از اعضای فعلی شورای شهر شیراز در انتخابات که نقض شده است، گفت: در این مورد هنوز رای به استانداری ابلاغ نشده است که این عضو می تواند در انتخابات شرکت کند.

گفتنی است که این پاسخ مدیر کل دفتر امور شهری و شورای استانداری در حالی بیان شد که روز پنج شنبه این عضو در انتخابات ثبت نام کرده است.

کشتکار بیان داشت: افزایش تعداد اعضای شورای شهر مدیریت و تصممیم گیری را برای آن ها سخت می کند. وی با بیان اینکه تعداد 101 شهر در فارس داریم، ابراز داشت: تعدادی شهر نیز در حال تاسیس است.

اگر تعداد کاندیداها به حد نصاب نرسد، انتخابات برگزار نخواهد شد

در ادامه مدیر کل امور روستایی استانداری فارس گفت: تعداد 4300 روستا در استان فارس داریم که واجد شرایط ثبت نام در انتخابات شورای روستاها هستند.

آزادی افزود: اگر تعداد افراد ثبت نام شده برای عضویت در شورای روستاها به حد نصاب نرسد، انتخابات برگزار نخواهد شد و تصمیم گیری برای آن ها با شورای بخش است.

وی تصریح کرد: در روستاهایی که 1500 نفر جمعیت دارند، باید حداقل 3 نفر عضو شورا ثبت نام کنند و در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت 5 نفر عضو شورا خواهند شد.

آزادی بیان داشت: میزان تحصیل برای دواطلبان ثبت نام در انتخابات شورای روستاها در روستاهایی که 200 خانوار دارند توانایی خواندن و نوشتن است و در روستاهای بالای 200 خانوار داشتن حداقل مدرک دیپلم است.

به گزارش شیرازه، در ششمین روز از ثبت نام داوطلبان، 169 نفر با مراجعه به ستاد انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند که از این تعداد 145 مرد و 24 نفر زن می باشند. از ثبت نام شدگان 13 نفر دارای مدرک دکتری، 40 نفر فوق لیسانس، 13نفر لیسانس و یک نفر کاردانی بوده اند.

بنابر این گزارش تا پایان روز ششم، در مجموع 541 نفر جهت کاندیداتوری انتخابات شورای شهر شیراز ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/523

نظرات بینندگان