کد خبر: ۴۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد:

7 پروژه بزرگ فارس در قالب طرح‌های مهر ماندگار

رشد تعداد جواز تاسیس‌های صادر شده در سال 92 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری است؛ حتی اگر تمام این جوازها به صدور پروانه بهره‌برداری منجر نشود.
به گزارش خبرنگار شیرازه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: هفت پروژه بزرگ این استان در قالب طرح‌های مهر ماندگار است.
غفار صفری در همایش «نکوداشت روز صنعت و معدن  و معرفی واحدهای نمونه در استان فارس» اظهار داشت: فاز نخست ذوب آهن پاسارگاد با 1.5 میلیون تن ظرفیت تولید شمش به بهره‌برداری رسید و با آغاز به کار آن چهره استان فارس در این بخش متحول می‌شود.
وی افزود: فولاد نی ریز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سیمان سپهر قیر و کارزین نیز در زمره پروژه‌های مهم فارس است.

صفری ادامه داد: کاغذ زاگرس ظرفیت تولید این استان را به 100 هزار تن می‌رساند که معادل دو برابر شدن ظرفیت فعلی بوده و کارخانه فراورده‌های گوشتی نیز دیگر پروژه مهم از این مجموعه است.
این مسئول اقتصادی اضافه کرد: رشد تعداد جواز تاسیس‌های صادر شده در سال 92 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری است؛ حتی اگر تمام این جوازها به صدور پروانه بهره‌برداری منجر نشود.
 وی خاطرنشان کرد: فارس در بخش صنعت و معدن در سه ماهه نخست امسال از نظر سرمایه‌گذاری رتبه ششم و از نظر تعداد واحدهای مجوز گرفته رتبه دوم کشور را کسب کرد.

صفری اضافه کرد: با توجه به شکل‌گیری کنسرسیوم نفت و گاز در فارس از این ظرفیت برای فعال‌سازی پروژه‌های ملی در این استان بهره می‌بریم.

وی روان‌سازی فرآیندها و الکترونیکی شدن آن را بسیار ضروری توصیف و بیان کرد: حفظ واحدهای موجود صنعتی از مهم‌ترین وظایف ما است.

به گفته وی در سال گذشته پیگیری اخذ تسهیلات نوسازی و بازسازی صنایع کوچک و بزرگ در فارس معادل 186 میلیارد ریال و معرفی واحدها برای تسهیلات سرمایه در گردش 4 هزار میلیارد ریال بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ابراز داشت: بیشترین تعداد پروژه‌های صنعتی مشمول تعیین تکلیف در شیراز و کازرون است که یا باید فعال یا واگذار شوند. 96 درصد افزایش تولید با راه‌اندازی کارخانه کاغذ زاگرس، 262 درصد افزایش تولید تا پایان سال در حوزه کاشی و 59 درصد افزایش چینی‌آلات بهداشتی مقدمه‌ای شد تا صفری رتبه چهارم فارس در کشور از نظر تعداد معادن اشاره کند.
وی با اشاره به رتبه نخست فارس در خاک‌های نسوز و صنعتی، رتبه دوم در سنگ‌های تزئینی اظهار داشت: سال گذشته ‌هزار و 50 میلیون دلار صادرات کالای غیرنفتی از فارس صورت گرفته که معادل 138 درصد رشد نسبت به سال 90 است.
به گفته وی، 576 میلیون دلار از این صادرات غیرنفتی خدمات فنی و مهندسی، 26 درصد آن در بخش صنعت و 29 درصد از معدن بوده است.
صفری خواستار پایش و به روز شدن برخی قوانین توسط نمایندگان مجلس شد و توضیح داد که اگر چه در حوزه صیانت از تولید اعتباراتی تزریق شد، اما با ملاحظات دیوان محاسبات به مانع برخورد کرد.
وی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ می‌توان صنایع کوچک را در زنجیره صنایع بزرگ قرار داد.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان