کد خبر: ۱۵۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

اختراع نمونه‌گیر سه‌کاره آزمایشگاهی توسط جوان قیروکارزینی‌

جوان قیروکارزینی موفق به اختراع دستگاه «نمونه گیر سه کاره آزمایشگاهی» شد و سومین اختراع خود را ثبت رسمی کرد.
به گزارش سرویس علم و فناوری شیرازه، علی اکبر رضائی لیفرجانی مخترع قیروکارزینی اظهار داشت: در اکثر کارخانجات تولیدی جهت افزایش کیفیت محصول در پروسه تولید، گرفتن نمونه از مواد اولیه مصرفی و یا مواد تولیدی و انجام آزمایشات کنترل کیفی امری ضروری و لازم می باشد که در اکثر کارخانجات به صورت دستی توسط افراد انجام می گیرد.

وی افزود: این کار علاوه بر خطای انسانی و کاهش دقت در نمونه‌گیری برای افراد نیز خطرناک و طاقت فرسا بوده، چرا که در اکثر کارخانجات نمونه گیری از مواد فله و از روی نوار نقاله در حال حرکت می‌باشد.

مخترع جوان قیروکارزینی اضافه کرد: این دستگاه به‌صورت اتومات کار می‌کند و علاوه بر نمونه گیری کامل از مواد و دقت بالا در نمونه‌گیری با انجام مراحل آماده‌سازی مواد برای انجام آزمایشات کنترل کیفیت موجب افزایش کیفیت محصول نهایی واز بروز خطرات جانی برای افراد نیز جلوگیری می‌کند.

و این دستگاه در کارخانجاتی مانند سیمان ، فولاد سازی، گندله سازی و ... کاربرد دارد و به لحاظ ارزش ریالی نسبت به مشابه خارجی بسیار پایین تر و تماماً در داخل کشور قابل تولید است.

این جوان نخبه ۳۷ ساله قیروکارزینی پیش از این اختراع در سال ۱۳۸۷ موفق به اختراع «موتور بدون سوخت» و در سال ۱۴۰۰ موفق به اختراع «کلید و پریز ضد انفجار و ضد آب مغناطیسی» شده است. 

اختراع نمونه‌گیر سه‌کاره آزمایشگاهی توسط جوان قیروکارزینی‌

انتهای پیام/ ر
منبع: فارس
نظرات بینندگان